Abstract | Privlačenje i zadržavanje zaposlenika osobit je izazov organizacijama u IT sektoru u
kojem je velika potražnja, a relativno malen broj kvalificiranih radnika. Kako bi se istaknule
nad konkurencijom kao odlično mjesto za rad te povećale zadržavanje zaposlenika, organizacije
koriste procese oglašavanja brenda poslodavca. Stoga je glavni cilj ovog istraživanja bio
identificirati međuodnose brenda poslodavca, zadovoljstva poslom, organizacijske predanosti i
namjere napuštanja organizacije uz testiranje moguće medijacije/moderacije kod zaposlenika u
IT sektoru. U tu svrhu prilagođen je upitnik brenda poslodavca za populaciju IT stručnjaka u
Hrvatskoj koji je pokazao zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Online upitnik, kojeg je
ispunilo 226 IT stručnjaka, sadržavao je pitanja o sociodemografskim i općim podacima o
radnom mjestu, skalu brenda poslodavca, indeks zadovoljstva poslom, skalu organizacijske
odanosti te ljestvicu namjere napuštanja organizacije. Dobiveni rezultati pokazuju pozitivnu
povezanost između psiholoških benefita, zadovoljstva poslom i afektivne organizacijske
odanosti te pozitivnu povezanost imidža poslodavca sa sve tri dimenzije organizacijske
odanosti. Ravnoteža posla i života te razvojne vrijednosti nisu značajno povezane s
dimenzijama organizacijske odanosti i zadovoljstvom poslom. Osim toga, nije utvrđena
povezanost dimenzija brenda poslodavca s namjerom napuštanja organizacije. Provjerom
značajnosti razlika pojedinih dimenzija brenda poslodavca obzirom na spol i dob sudionika,
utvrđeno je da su ženama psihološki benefiti i razvojna vrijednost važniji pri razmatranju
poslodavaca nego muškarcima. Rezultati također ukazuju na to da dimenzije brenda
poslodavca ne predviđaju značajno zadovoljstvo poslom ni namjeru napuštanja organizacije,
no djelomično potvrđuju pretpostavku o predikciji odanosti organizaciji. Naposljetku, nisu
utvrđeni moderacijski i medijacijski efekti brenda poslodavca na povezanosti zadovoljstva
poslom, organizacijske odanosti i namjere napuštanja organizacije. |
Abstract (english) | Organizations face difficulties in attracting and retaining employees in the IT sector in
which there is a high demand and a small number of qualified employees. To stand out over
competitors, as a great place to work but also increase employee retention, organizations use
employer branding processes. The main goal of this paper is to examine the relationship
between employer branding, job satisfaction, organizational commitment, and turnover
intentions of IT experts in Croatia regarding possible moderating and mediating effects. With
that goal, the employer branding scale, adapted for IT experts in Croatia, showed satisfactory
indicators and reliability. An online questionnaire, completed by 226 IT experts, contained
sociodemographic and general questions about the workplace, Employer branding
Questionnaire, Index of Job Satisfaction, Organizational Commitment Questionnaire, and
Turnover intentions Questionnaire. Obtained results show a significant positive relationship
between psychological benefits, job satisfaction, and affective organizational commitment, and
a significant positive relationship of brand image with all dimensions of organizational
commitment. Work-life balance and development value showed no significant correlations to
job satisfaction and organizational commitment. Also, there was no significant correlation of
employer branding dimensions with turnover intentions. It was found that the importance of
employer branding dimensions varies across gender. Women place more importance on
psychological benefits and development values than men. Regression analysis reveals that
while dimensions of employer branding do not contribute to job satisfaction or turnover
intention, they do contribute to the prediction of organizational commitment. All employer
branding dimensions predict affective commitment except work-life balance that predicts
normative commitment, while brand image predicts continuance and normative commitment.
Finally, mediation and moderation effects of employer branding on job satisfaction,
organizational commitment, and turnover intention relationships have not been confirmed. |