Abstract | Danas se u nastavi sve više primjenjuju računala pomoću kojih se nastavni sadržaj prikazuje na potpuno novi način koji podrazumijeva primjenu multimedije na računalu. Primjenom edukativnih računalnih igara i programa u nastavi učenici lakše savladavaju nastavno gradivo, usvajaju nove vještine i sposobnosti, razvijaju društvenost i način mišljena, pokazuju veće zanimanje i motivaciju za učenjem, više su koncentriraniji i aktivniji na satu te duže pamte i primjenjuju naučeno gradivo. Za potrebe diplomskog rada uspoređeno je pet programskih alata za izradu didaktičkih računalnih igara po određenim kriterijima i kategorijama. Odabrani alati za usporedbu su Adventure Game Studio, Construct 2, eAdventure, GameMaker: Studio i Phaser Editor, a kriteriji usporedbe su organizirani u pet kriterija 1. osnovne značajke alata i cijena, 2. sistemski zahtjevi alata i instalacija, 3. funkcionalnost i mogućnost eksportiranja, 4. podrška, fleksibilnost, interoperabilnost i upotrebljivost te 5. podrška multimedije i radna okolina. Rezultati usporedbe su pokazali da svaki od alata ima određene prednosti i nedostatke u odnosu na ostale uspoređivane alate. Određeni programski alat korisnici odabiru prema iskustvu kojeg imaju u razvoju igara i potrebama koje im trebaju za izradu igre (npr. koji tip igre žele razvijati, hoće li to biti 2D ili 3D igra, PC ili mobilna igra, itd.) pa se odabrani alati za usporedbu mogu grupirati u tri kategorije Adventure Game Studio i eAdventure kao programski alati za izradu Usmjeri i klikni (engl. Point & Click) 2D igara tipa avantura, Construct 2 i Phaser Editor kao HTML5 programski alati za razvoj 2D igara te GameMaker: Studio kao razvojni alat za izradu 2D igara različitog tipa. Kao praktični dio diplomskog rada probale su se napraviti osnovne verzije igre Istraži Sunčev sustav u svim uspoređenim alatima, a u programskom alatu GameMaker: Studio izrađena je potpuna verzija igre. |