Abstract | Ovaj rad bavi se pokazateljima situacijske efikasnosti mladih vratara u određenim varijablama u fazi napada. CILJEVI: Glavni cilj ovog diplomskog rada je deskriptivno prikazati angažiranost vratara u fazi napada u mlađim dobnim kategorijama. Drugi cilj je ovog rada je utvrditi postoji li statistički značajna razlika između dvije dobne skupine vratara u definiranim pokazateljima izvedbe. Treći cilj ovog rada je utvrditi postoji li statistički značajna razlika između vratara i igrača u polju u definiranim pokazateljima izvedbe. METODE RADA: Korišten je hi-kvadrat test kako bi se utvrdila statistički značajna razlika između vratara u definiranim varijablama te t-test za dobivanje statistički značajne razlike između igrača i vratara. UZORAK ISPITANIKA: Istraživanje je provedeno na 32 utakmice Prve NL Središte starijih i mlađih pionira u sezoni 2016./2017. VARIJABLE: Za analizu koristile su se sljedeće varijable: Distribucija lopte vratara iz vlastitih 16 metara (s obzirom na vrstu dodavanja: dugo, kratko; s obzirom na dio terena: 1. trećina, 2. trećina , 3. trećina; s obzirom na ishod: zadržan posjed, izgubljen posjed). Distribucija lopte igrača iz vlastitih 16 metara s obzirom na vrstu dodavanja: dugo, kratko; s obzirom na dio terena: 1. trećina, 2. trećina , 3. trećina; s obzirom na ishod: zadržan posjed, izgubljen posjed). Distribucija lopte vraćanjem lopte u igru nogom (s obzirom na dio terena: 1, trećina, 2. trećina, 3. trećina; s obzirom na ishod: zadržan posjed, izgubljen posjed). Distribucija lopte vraćanjem lopte u igru rukom (s obzirom na dio terena: 1., trećina, 2. trećina, 3. trećina; s obzirom na ishod: zadržan posjed, izgubljen posjed). Dodavanje suigrača prema vrataru u igri. Suradnja vratara i suigrača u igri primopredajom lopte (s obzirom na vrstu dodavanja: dugo, kratko; s obzirom na dio terena: 1. trećina, 2. trećina , 3. trećina; s obzirom na ishod: zadržan posjed, izgubljen posjed). REZULTATI: Rezultati su pokazali statistički značajnu razliku između vratara mlađih i starijih pionira u varijablama (DLV 2/3, DLVD, DLI 1/3, DLI 2/3, DLIK, DLRU, DLR+) te između vratara i igrača mlađih pionira (DL(V/)-, DL(V/I)+, DL(V/I)D). ZAKLJUČAK: Vratari da bi postigli maksimalni razvoj u vratarskom i igračkom smislu, trebaju sudjelovati više i samostalnije u fazi napada, posebno što se tiče distribucije lopte iz 16 metara. |
Abstract (english) | My graduation thesis deals with the indicators of situation efficiency of young goalkeepers in specific variables during the attack. AIMS: The main aim of this thesis is to describe the engagement of goalkeepers during the attack in junior categories. The second aim is to establish if there is statistically significant difference between young groups of goalkeepers in defined indicators of the performance. The third aim is to establish if there is statistically significant difference between goalkeepers and players in the field in defined indicators of performance. METHODS: Chi squared test was used to define statistically significant difference between goalkeepers in defined variables and t-test was used to get statistically significant difference between players and goalkeepers. SUBJECTS: The research was conducted through 32 matches of the Prva NL Središte U-12 players and U-14 players during season 2016.2017. VARIABLES: The following variables were used for the analysis: The ball distribution of a goalkeeper in his own 16 metres (in consideration of the part of the field: 1/3, 2/3, 3/3; in consideration of the outcome: kept possesion, lost possesion). The ball distribution of the players from their own 16 meters in regard of the type of the passing: long, short; in regard of the part of the field: 1/3, 2/3, 3/3; in regard of the outcome: kept possession, lost possession). The ball distribution when returning it with hands (regard of the part of the field: 1/3, 2/3, 3/3; in regard of the outcome: kept possesion, lost possesion). Team mates passing to the goalkeeper during the match Cooperation of players and the goalkeeper during the match by giving the ball (in regard of the type of passing: long, short; in regard of the part of the field: 1/3, 2/3, 3/3; in regard of the outcome: kept possession, lost possession). RESULTS: The results have shown significant difference between the U-12 goalkeepers and U-14 goalkeepers in variables (DLV 2/3, DLVD, DLI 1/3, DLI 2/3, DLIK, DLRU, DLR+) as well between a goalkeepers and the U-12 players (DL(V/)-, DL(V/I)+, DL(V/I)D). CONCLUSION: Goalkeepers should be more independents and engaged during the attack especially when they distribute a ball from their 16 meters if they want to achieve the maximum progress as a goalkeepers and as players. |