Abstract | U prošlosti je do nekih vrhunskih rezultata bilo moguće doći i bez posebnog znanstvenog pristupa treningu i natjecanju, no u današnje vrijeme je to gotovo nemoguće. Bez znanja barem o osnovama metodike treninga, planiranja i programiranja te kontrole treninga nije moguće parirati lokalnim, a kamoli europskim i svjetskim trendovima. Talent i potencijal više nije dovoljno učiti, već ga je nužno usmjeriti i razvijati (Gruić, 2002.). Rukomet je kompleksna i dinamična sportska disciplina koja zahtjeva od rukometaša izuzetnu kondicijsku pripremljenost. Rukometna aktivnost traži od igrača odgovarajući antropološki profil (izvanredne fizičke predispozicije, snagu, agilnost, brzinu itd.), snalažljivost u svim situacijama igre te mentalnu snagu i ustrajnost. Kako bi kondicijska pripremljenost rukometaša dosegla vrhunsku razinu, potrebno je precizno i planirano obratiti pozornost na individualne karakteristike pojedinca te sukladno tome adekvatno izvršiti programiranje procesa tjelesnog vježbanja, a u finalnoj fazi izvršiti kontrolu rezultata te evaluaciju. Planiranje i programiranje rada u rukometu bitan je dio ukupne aktivnosti kako trenera, tako i stručnog tima. Ono omogućava da se slučajnosti svedu na minimum i da se na siguran i ekonomičan način postignu optimalni sportski rezultati koji odgovaraju individualnim obilježjima rukometaša i uvjetima u kojima se provodi trenažni proces. Plan i program treninga osnovni su dokumenti prema kojima se ostvaruje proces sportske pripreme i kontroliraju rezultati koji su postignuti njihovom primjenom. Trenažni proces i optimalno funkcioniranje rukometaša u treningu i natjecanju ne trpi kaotične situacije. Njime se može uspješno upravljati i regulirati ga samo ukoliko su jasno utvrđeni ciljevi, zadaće, vremenski ciklusi i uvjeti, ali isto tako i ako su jasno određeni i sadržaji opterećenja, metode rada, lokaliteti i trenažna pomagala koji se primjenjuju / raspoređuju tijekom vremena radi postizanja očekivanih rezultata te najviših sportskih postignuća. Završni rad pod nazivnom ''Planiranje i programiranje u rukometu'' sastoji se od 5 međusobno povezanih poglavlja. Prvo poglavlje je uvodno dok drugi iznosi činjenicu koji je cilj završnog rada. Treće poglavlje odnosi se na metodiku kondicijske pripreme kao važnog čimbenika planiranja i programiranja treninga u rukometu. Četvrto poglavlje fokusirano je na osnove planiranja i programiranja u rukometu, dakle objašnjava se pojam i planiranja i programiranja te vrste planiranja i programiranja. Peto poglavlje orijentirano je na planiranje treninga rukometaša dok je šesto poglavlje usmjereno na kontrolu, vrednovanje i usporedbu planiranog treninga u rukometu. Sedmo poglavlje zaključuje završni rad. |