Abstract | U današnje vrijeme sve je izraženija potreba za obrazovanjem zasnovanom na metodama koje primjenjuju informacijsko-komunikacijske tehnologije, suvremenih nastavnih sredstava i kvalitete nastave te je u skladu s tim proizašla ideja ovog rada. Učionica budućnosti može se definirati kao učionica koja učenike stavlja u središte nastavnog procesa i potiče kreativnost, komunikaciju, samostalnost i kritičko mišljenje uz korištenje modernih informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Neke od tih tehnologija su prijenosna računala i tableti, stanica za punjenje, interaktivni zasloni, 3D printer i skener, fotoaparat i kamera, setovi za robotiku te ostala oprema i namještaj. Cilj takve učionice je stvoriti poticajno i motivirajuće okruženje za učenje te razviti različite stilove učenja uz naglasak na interakciji, razvoju, kreiranju, istraživanju, prezentaciji i suradnji.
Modelom „Javno-privatno partnerstvo“ realizirani su brojni projekti u Republici Hrvatskoj od kojih se posebno ističu projekti s područja Varaždinske županije vezani za izgradnju i dogradnju školskih objekata. Od uspješnih projekata ističe se projekt „Student“ koji Varaždinska županija provodi u suradnji s J&T bankom te „Prijevoz studenata“ u suradnji s prijevoznicima „AP Varaždin d.o.o.“ i „HŽ Putnički prijevoz d.o.o.“. Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije raspisalo je natječaj za „Program podrške poboljšanju materijalnih uvjeta u osnovnim i srednjim školama“ na koji se prijavila Varaždinska županija u svrhu podrške jačanju socijalne kohezije i održivog razvoja kroz ulaganje u izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje školskih objekata. Sredstvima navedenog Programa, Ministarstvo želi pomoći jedinicama područne i lokalne samouprave, osnivačima osnovnih i srednjih škola u provedbi projekata iz sektora obrazovne infrastrukture koji pridonose poboljšanju materijalnih uvjeta u školskim objektima i time podizanju kvalitete obrazovnog standarda u osnovnim i srednjim školama. Novčanim sredstvima iz spomenutog Programa sufinancirani su brojni školski projekti s područja Republike Hrvatske, među ostalima i projekt „Učionica budućnosti“ prema zamisli Srednje škole Ivanec. Projekt „Učionica budućnosti“ predstavljen je u ovome radu. |
Abstract (english) | Nowadays there is more need for education based on methods using ICT, modern schooling instruments and quality of classes. This is the base of this thesis. The classroom of the future can be defined as classroom which puts pupils at the centre of the education processes and encourage creativity, communication, independency and critical taught with use of the modern ICT. Some of the mentioned technologies are laptops, tablets, charging stations, interactive screens, 3D printer, scanner, photo camera, video camera, robotics kits, and other equipment and furniture. The objective of such classroom is to create encouraging and motivating environment for learning and to develop various styles of learning with interaction, development, creation, research, presentation and cooperation. A number of projects in Republic of Croatia are realized with model „Public – private partnership“ including projects from area of Varaždin County regarding the constructing and upgrade of schooling objects. Some of the successful projects that stand out are project „Student“ which Varaždin county carried out with J&T bank and „Student transport“ in cooperation with transporters „AP Varaždin Limited Liability Company“ and „HŽ Passenger Transport Limited Liability Company“. Ministry of Regional Development and EU Funds has program „Program for support of the improvement of the material conditions in primary and high schools“ for which Varaždin County applied with the purpose of support of development of social cohesion and sustainable development with invests in construction, upgrading, reconstruction, adaptation, and furnishing of educational buildings. With this financial help, Ministry wants to help regional and local self – governments, the founders of primary and high schools to implement projects from the educational infrastructure sector which improves material conditions in educational buildings and thus, improvement of quality of educational standard in primary and high schools. With financial help from this Program project “The classroom of the future” is co – financed, the project from High School Ivanec, which will be presented in this thesis. |