Abstract | Svrha ove retrospektivne studije bila je analiza teorijskog znanja medicinskih sestara/tehničara i prvostupnica/prvostupnika prije i poslije tečaja. Materijali i metode: U dvogodišnjem razdoblju, od ožujka 2012. do studenog 2013. održano je 10 tečajeva Neposrednog održavanja života. Promatrana skupina ove studije su medicinske sestre/tehničari i prvostupnice/prvostupnici, njih 153. Evaluacija teorijskog znanja provodila se putem testa sa 40 pitanja s ponuđenim odgovorima „točno“, „netočno“ na početku i nakon tečaja.
Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 153 polaznika, od čega 97 (63,4%) žena i 56 (36,6%) muškaraca u dobi od 20 do 57 godina. Od ukupnog broja polaznika (153) medicinskih sestara/tehničara bilo je 114 (74,5%) a prvostupnica/prvostupnika 39 (25,5%). Prema rezultatima testa po provedenom tečaju, uspješno je tečaj završilo 140 polaznika (91,5%) dok njih 13 (8,5%) nije zadovoljilo kriterije za prolaz pismenog dijela ispita. Obje skupine postigle su značajan napredak u znanju tijekom tečaja. Medicinske sestre/tehničari postigle/i su prije 33,6±1,34 a po provedenom tečaju 35,7±1,49 bodova, dok su prvostupnice/prvostupnici, postigle/i prije 33,88±1,45 a po provedenom tečaju 36,7±0,86 bodova, p<0,001 (t-test). Razlika u razini znanja medicinskih sestara/tehničara i prvostupnica/prvostupnika nije pokazala statističku značajnost prije tečaja, kao ni po provedenom tečaju. Stariji polaznici postigli su značajno lošije rezultate o odnosu na mlađe polaznike. Zaključak: ILS tečaj značajno povećava razinu teorijskog znanje iz područja reanimacije, dok obrazovni profili i ukupne godine obrazovanja medicinskih sestara/tehničara ne utječu značajno na razinu znanja niti prije niti po provedenom tečaju. Dobiveni rezultati idu u prilog tečaju u cjelini kao obliku edukacije na kojem kandidati postižu značajan napredak u znanju bez obzira na stupanj obrazovanja ali zabrinjava činjenica o nepronalaženju statistički značajne razlike u razini znanja u medicinskih sestara/tehničara i prvostupnica/prvostupnika kako prije, tako ni po provedenom tečaju. |
Abstract (english) | The purpose of this retrospective study was to analyse the theoretical knowledge of nurses and bachelors of nursing before and after the course.
Materials and methods: There were 10 ILS courses in two year time period, from March 2012 till November 2013. The total of 153 registered nurses and bachelors of nursing were observed. The 40 questions test with „right“ or „wrong“ answers was conducted at the beginning and at the end of the course to evaluate theoretical knowledge.
Results: The research entered 153 participants, of which 97 (63,4%) were women and 56 (36,6%) were men in the age range from 20 to 57 years old. There were 114 nurses (7,5%) and 39 (25,5%) bachelors out of the total number of course attendants (153). According to the post-course results, 140 (91,5%) course attendants successfully completed the course, whilst 13 (8,5%) of them haven't met the written exam criteria. Both groups have achieved the significant knowledge improvement during the course. The registered nurses had pre-course 33,6±1,34 points scored and 35,7±1,49 post-course points whilst the bachelors of nursing had pre-course 33,88±1,45 points scored and 36,7±0,86 post-course points, p<0,001 (t-test). The level of knowledge did not show any statistical significance, not pre or post-course among the registered nurses and the bachelors of nursing. The older participants scored remarkably worse results compared to the younger ones.
Conclusion: ILS course significantly improves the theoretical cardiopulmonary resuscitation knowledge, whilst level of education and total number of years of nurses education do not significantly influence pre- and post-course knowledge level. The results show that the course is a type of education where participants accomplish significant knowledge improvement regardless of the level of education. There is a concern because there was no statistical significance between the knowledge level among the registered nurses and the bachelors of nursing pre- and post-course. |