Abstract | UVOD: Sigurnost pacijenata je imperativ u pružanju kvalitetne zdravstvene skrbi. Pod
pojmom sigurnost pacijenata podrazumijevaju se mjere i aktivnosti koje poduzimamo
da bi se osigurao željeni ishod liječenja, a ujedno izbjegao neželjeni događaj.
Sigurnost pacijenta definira se kao posebna zdravstvena disciplina koja primjenjuje
znanstvenu metodologiju sigurnosti u cilju dosezanja pouzdanog sustava
zdravstvene skrbi. Sam neželjeni događaj u pružanju zdravstvene skrbi definiramo
kao štetu nanesenu nepravilnom primjenom lijeka, neprimjerenim postupcima (npr.
kirurški zahvati), bolničkim infekcijama, padom pacijenta, nedostatak higijene (npr.
pranje ruku, nošenje zaštitnih maski) i ubodni incident. METODE: Analizirana je
dostupna literatura na internetskim stranicama stručnog društva Hrvatske komore
medicinskih sestra, Agencije za lijekove i medicinske proizvode te u bibliografskim
bazama podataka PubMed i Google Znalac u razdoblju od 2005. do 2021. godine.
REZULTATI: Neželjeni događaj možemo podijeliti na nekoliko tipova: događaj s
posljedicom, neželjeni događaj bez posljedice, događaj koji je prepoznat prije
ozljede, neželjeni događaj prepoznat tijekom izvedbe procesa, neželjeni događaj
tijekom unutarnjeg ili vanjskog nadzora, te analiza podataka/zapisa. Neželjeni
događaji dovode do nepovoljnih posljedica za pacijenta, cijeli zdravstveni sustav, ali i
za cijelu zdravstvenu profesiju koja pruža zdravstvenu skrb. Najčešći su neželjeni
događaji na odjelu pedijatrije padovi, pogrešna primjena lijekova, bolničke infekcije, i
ubodni incident. ZAKLJUČAK: Neželjeni događaj potrebno je pismeno evidentirati, i
prijaviti uredu za kvalitetu bolnice u kojoj se dogodio neželjeni događaj. Svaki
neželjeni događaj koje se dogodi na odjelu pedijatrije produljuje boravak djeteta u
bolnici, povećava troškove liječenja, a može dovesti i do pravnih posljedica za
zdravstvene djelatnike. Stoga je potrebna trajna edukacija zdravstvenih djelatnika da
bi se izbjegli neželjeni događaji. |
Abstract (english) | INTRODUCTION: Patient safety is an imperative in providing health care. The term
patient safety encompasses measures and activities which we undertake to ensure
wanted outcome of treatment and avoid unwanted events. Patient safety is defined
as a separate medical discipline which applies scientific methodology with the aim of
reaching reliable medical system. Adverse events in patient treatment are defined as
damage made by improper use of drugs, procedures (e.g. surgical procedures),
hospital infections, patients falls, lack of hygiene (e.g. washing hands, use of
protective masks) and stabbing incidents. METHOD: The literature available from the
web pages of professional society of the Croatian Chamber of Nurses, the Agency for
drugs and medical products and from bibliographic data bases PubMed and Google
Scholar was analysed in the period from 2005 to 2021. RESULTS: Adverse events
can be divided into several types: events with consequences, events recognized
during performing procedures, events noted during internal or external review and
analysis of data. Adverse events can develop unwanted consequences for the
patients, entire health system but also for the entire medical community. The most
common adverse events on the paediatric ward are falls, improper use of drugs,
hospital infections and needlestick injuries. CONCLUSION: It is necessary to note all
necessary events in writing and report them to the quality assurance office of the
hospital in which the adverse event occurred. Every adverse event prolongs the
hospitalization of child at the paediatric ward, increases the cost of treatment and can
also lead to legal consequences for medical professionals involved. Therefore, the
continuous education of medical professionals is necessary to avoid adverse events. |