Abstract | Pojam društveni mediji odnosi se na računalnu tehnologiju koja olakšava dijeljenje ideja,
misli i informacija putem virtualnih mreža i zajednica. Društveni mediji se temelje na
internetu i korisnicima omogućuju brzu elektroničku komunikaciju sadržaja, poput osobnih
podataka, dokumenata, videa i fotografija. Društvene mreže postale su internetski fenomen
od strane mnogih korisnika. Kao rezultat njihove povećane korištenosti, one su postale
sekundarni, ali i glavni izvor prihoda za pojedince, ali i za tvrtke. Elektroničkim poslovanjem
želi se ostvariti što bolja tržišna pozicija te intenzivno ulagati u željene poslovne aktivnosti.
Ovaj završni rad bavi se društvenim mrežama te načinom na koji one predstavljaju izvor
ostvarivanja prihoda putem elektroničkog poslovanja.
U radu je predstavljen utjecaj internet tehnologija i krize na online poslovanje s ciljem
razumijevanja kako digitalni napredak utječe na današnje funkcioniranje svijeta. Jednostavan
pristup i korištenje omogućili su korisnicima da iskoriste svoje talente i pokažu ih na
internetu kako bi ostvarili prihode. Već postojeće tvrtke, ali i one nove koje dolaze na tržište,
koriste društvene mreže i njihov marketing kako bi povećale svoje poslovanje, proširile bazu
potrošača te na taj način ostvarile veće prihode. Kako bi se pobliže prikazalo ostvarivanje
prihoda putem društvenih mreža, u radu su obrađene platforme Instagram, Youtube, TikTok
i Twitter koje predstavljaju najbolje izvore za stvaranje prihoda. Svaka od tih platforma ima
svoje prednosti i zbog toga je svaka privlačnija na svoj način. Skupljanjem velikog broja
pratitelja i kreiranjem zanimljivog, unikatnog i atraktivnog sadržaja moguće je ostvariti
poveće prihode koji mogu biti korišteni primarno ili sekundarno. Zahvaljujući (ili ne)
globalnoj pandemiji sve više populacije počelo je kreirati određeni sadržaj kako bi zabavili
publiku te su kroz kratak period doživjeli slavu. Uz slavu nizali su se i prihodi, a za neke je
to predstavljalo savršen način da pokrenu vlastiti posao, ali i povećaju svoje financije.
Metoda ovog istraživanja je pregled literature te su korišteni relevantni koncepti koji se tiču
ove teme. |