Abstract | Vino je vrsta alkoholnog pića koje pruža užitak onima koji ga konzumiraju, ali i onima koji ga
proizvode. Alkohol je u suvremenom svijetu prisutan u raznim oblicima, no vino je jedan od
najstarijih. Godinama se razvijalo kroz kvalitetu okusa, ali i kroz sam način i tehnologiju
proizvodnje. Uz to što predstavlja dio tradicije nekog prostora, proizvodnja vina unosan je
posao koji donosi mnoge gospodarske i sociološke koristi. Vinsko tržište u svijetu dobro je
razvijeno, a države koje se nalaze na samom vrhu ljestvice proizvodnje ulažu velike napore
kako bi zadržale vodeće mjesto. Tradicionalno vinogradarstvo i autohtone sorte posebice su
cijenjene, a tu posebnost i kvalitetu mnogi su turisti spremni dobro platiti, zbog čega se u
posljednjih 20 godina sve više razvija vinski turizam. Tako se konzumacija vina spaja s
gastronomijom, ugostiteljstvom, kulturom i prirodom nekog prostora te na taj način stvara
određen sklad. Iako je prestanak konzumacije vina gotovo nemoguće zamisliti, vinski sektor
vodi znatne borbe s konkurentnim vrstama alkoholnih pića među kojima se najviše ističe pivo.
Problemi postoje na području marketinga gdje zakonski okviri ograničavaju kreativnost u
promoviranju vina, što ima veliku ulogu u stvaranju svijesti o proizvodu među potrošačima. To
se posebice odražava na mlađe potrošače kojima je u današnjem, digitaliziranom svijetu dobra
reklama poprilično važna.
U ovome radu istraživat će se preferencije potrošača vina na području sjeverne Hrvatske. Uz
provedbu anketnog upitnika kao primarnog oblika prikupljanja podataka, sakupljanje
sekundarnih obavit će se proučavanjem stručne literature i dostupnih informacija raznih
institucija u Hrvatskoj. U radu će se analizirati pojam vina, glavne karakteristike potrošača
vina, proizvodnja i potrošnja, vinski marketing te količina uvoza i izvoza vina na nacionalnoj
razini. Uz kratak opis povijesti vina i vinogradarstva, razmotrit će se trenutačno stanje vinskog
tržišta u svijetu. Spomenut će se i vinarije na području Hrvatske te vinski turizam. |