Abstract | Kalšan i Đurić (1995: 12) navode kako su dvorci bogatije građevine koje sa svojim
vrtovima i perivojima predstavljaju prepoznatljivi dio hrvatske, ali i europske kulture.
Dvorac Bela II predstavlja kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu, odnosno predstavlja
ostavštinu prošlih generacija, koja ima određenu vrijednost za buduće generacije.
Baština koja je kroz povijest ostala očuvana jedinstvena je i nenadomjestiva. U ovom
radu biti će objašnjeno značenje kulturnog turizma te poveznica između kulturne
baštine i turizma. Kulturni je turizam, na primjer, prepoznat kao oblik turizma posebnih
interesa, gdje je kultura temelj bilo privlačenja turista bilo njihova motiviranja za
putovanje (McIntosh i Goeldner, 1990; Zepper, 1992; Ap, 1999). U današnje vrijeme
turističke destinacije su sve češće prepoznate po raznim oblicima animacijskih
programa i sadržaja. Animacija se može opisati kao određena vrsta usluge koja
zadovoljava želje i potrebe turista u određenoj turističkoj destinaciji. Turist za vrijeme
putovanja ili boravka u određenoj turističkoj destinaciji na posebne načine doživljava
animaciju, odnosno ona ima velik utjecaj na njegov unutarnji doživljaj same destinacije
koju je posjetio. Upravo iz tog razloga, animaciju je potrebno naglasiti u skladu sa
unutarnjim raspoloženjem turista za vrijeme boravka u destinaciji. U ovom
istraživačkom radu također će biti pobliže objašnjena animacija u turizmu te njeni
ciljevi, principi i učinci. Nadalje, u radu će biti opisana značajna povijest dvorca Bele
II te ideja i temeljna filozofija preuređenja dvorca koje je inspirirano rezultatima
istraživačkog dijela rada, odnosno anketnim upitnikom. Rad se sastoji od dvije vrste
istraživanja, primarnog i sekundarnog. Primarno istraživanje uključuje provođenje
anketnog upitnika. U anketnom upitniku postavljena su pitanja vezana uz turističku
ponudu dvoraca. Sekundarno istraživanje sastojalo se od pripreme i prikupljanja
potrebne literature u svrhu pisanja rada. Sva potrebna literatura prikupljena je u
knjižnici veleučilišta i na relevantnim internet stranicama. Za razvoj turizma u svakoj
turističkoj destinaciji potrebno je prikupljati, sistematizirati i voditi podatke o
turističkoj animaciji i inovativnim proizvodima. Na taj način se kreira savršen
destinacijski turistički proizvod. |