Abstract | U današnje vrijeme, fitness postaje sve popularniji oblik tjelesne aktivnosti pa se sukladno tome
povećava i broj fitness centara u svakom gradu. Fitness, osim što je koristan za fizičko zdravlje,
poboljšava i psihičko i mentalno zdravlje, kao i svaki sport i fizička aktivnost. Kako bi se fitness
centri istaknuli u odnosu na konkurenciju, moraju koristiti kvalitetne i dobro osmišljene
marketinške aktivnosti skoro svakodnevno. Marketinškim aktivnostima se poboljšava poslovanje
bilo koje organizacije, stvara se određena slika o organizaciji u javnosti te se otvaraju mogućnosti
za privlačenje novih korisnika, kao i stvaranje onih lojalnih. Društvene mreže su postale
svakodnevica većine ljudi, ali samo objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama nije dovoljna
marketinška aktivnost. Za isticanje rada i kvalitete fitness centra, potrebno je mnogo više od
određenog sadržaja na društvenim mrežama. Ovaj istraživački rad se bavi analizom sportskog
marketinga te utvrđivanjem kakve marketinške aktivnosti provode fitness centri u gradu Varaždinu.
U radu su predstavljeni osnovni pojmovi iz sportskog marketinga, kao što je definiranje samog
sportskog marketinga, određivanje cijene sportskog proizvoda, stvaranje sportskog proizvoda,
elementi marketinškog miksa koji su nužni za ostvarivanje ciljeva sportske organizacije. Nadalje,
radom se obrađuje i ukratko fitness industrija, odnosno kako se ona razvijala, što ona sadrži te
ostalo. Cilj rada je utvrditi provode li fitness centri u gradu Varaždinu marketinške aktivnosti te
koje su to aktivnosti. Kao za svaku drugu sportsku organizaciju, i za fitness centre je bitno da
provode marketinške aktivnosti. Fitness industrija se svakim danom povećava tako da je nužno
istaknuti se od konkurencije te proširiti poslovanje uvođenjem inovativnih i poboljšanih proizvoda
i usluga.
Za potrebe rada je provedeno istraživanje, točnije intervju s voditeljima fitness centara u gradu
Varaždinu kako bi se utvrdilo koje marketinške aktivnosti centri provode, provode li ih uopće te u
kojoj mjeri su marketinške mjere povoljne za poboljšanje poslovanja. Informacije koje su dobivene
intervjuom korištene su isključivo za izradu ovog završnog rada. |