Abstract | U ovom diplomskom radu želi se prikazati povezanost koncepta cjeloživotnog učenja s
konceptom organizacije koja uči i upravlja stečenim znanjem. Poduzeća osnovana na
tradicionalan način, a koja nisu spremna provesti organizacijske promjene uvjetovane
globalizacijom i napretkom tehnologije, polako gube na vrijednosti i gube bitku na
konkurentskom tržištu. Cilj rada je pružiti uvid u napredne organizacije, u ovom radu
obrazovnu ustanovu, koje se sve više okreću dimenzijama organizacije koja uči, od kojih su
najzastupljenije sistemsko razmišljanje, osobno usavršavanje, mentalni modeli, gradnja
zajedničke vizije i timsko učenje, kako bi postigle konkurentsku prednost. Metoda studije
slučaja u ovom radu poslužit će kao glavni alat istraživanja. Nastavno na teorijski dio u
empirijskom dijelu istraživanja, intervjuiranjem ravnatelja promatrane obrazovne ustanove
Pučko otvoreno učilište Novak te anketiranjem njezinih djelatnika, želi se utvrditi razvoj i
napredak koncepta učeće organizacije građene na temeljima koncepta cjeloživotnog
obrazovanja te kako su ta dva koncepta usko povezana s procesom upravljanja znanjem.
Upravljanje znanjem koje nastaje učenjem, prikupljanjem, dijeljenjem i analiziranjem znanja
zaposlenika može imati znatan utjecaj na organizaciju. Upitnik dimenzija učećih organizacija
(engl. DLOQ – Dimensions of the Learning Organization Questionnaire) najpoznatiji je alat za
mjerenje učeće organizacije. Sastavljen je od četiri dijela koja sadrže osobna, timska,
organizacijska i globalna pitanja što pokriva cjelokupno područje organizacije koja se mjeri, u
ovom radu Pučko otvoreno učilište Novak. |