Abstract | Tema ovog završnog rada je umjetna inteligencija i digitalni marketing te njihova
međusobna povezanost. Umjetna inteligencija danas postaje sve važniji alat u poslovanju
različitih sektora, uključujući i digitalni marketing. Kroz rad se obrađuju pojam i razvoj
umjetne inteligencije, analizira se kako se umjetna inteligencija integrira u marketingu kroz
personalizaciju, automatizaciju i optimizaciju marketinških kampanja.
Umjetna inteligencija automatizira marketinške kampanje te tako povećava njihovu
učinkovitost i smanjuje troškove. Mjerenje uspješnosti poslovanja obavlja se kroz procese
prikupljanja podataka, analize, optimizacije i izvještavanja, a ključni pokazatelji uspješnosti
koriste se za procjenu uspješnosti marketinških aktivnosti. Umjetna inteligencija obuhvaća
razvoj računalnih sustava sposobnih za obavljanje zadataka koji zahtijevaju ljudsku
inteligenciju, poput prepoznavanja govora, vizualne percepcije, donošenje odluka i
prevođenje jezika. Kroz algoritme za strojno učenje, umjetna inteligencija može analizirati
velike količine podataka, prepoznati obrasce i donositi predikcije s visokim stupnjem
preciznosti. S druge strane, digitalni marketing obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje
koriste digitalne kanale za promociju proizvoda i usluga. Digitalni marketing uključuje
društvene mreže, e-poštu, optimizaciju za tražilice, plaćanje po kliku i oglašavanje.
Završni rad objašnjava povezanost umjetne inteligencije i digitalnog marketinga,
analizira kako tehnologija oblikuje marketinške strategije i ponašanje potrošača te pruža
pregled marketinga kao discipline. Također se analiziraju različiti aspekti upravljanja
odnosima s kupcima, ponašanje potrošača te tehnike koje se koriste za razumijevanje i
predviđanje njihova ponašanja.
Rad se zaključuje s pregledom predviđanja daljnjeg razvoja umjetne inteligencije i
njenog utjecaja na digitalni marketing. Integracija umjetne inteligencije u digitalnom
marketingu omogućuje dublje razumijevanje ponašanja potrošača, optimizaciju marketinških
strategija i poboljšanje korisničkog iskustva, što dovodi do veće učinkovitosti i poslovnog
uspjeha. Cilj ovog završnog rada je dobiti uvid u djelovanje umjetne inteligencije na digitalni
marketing. |