Abstract | Rad prikazuje komunikaciju u turizmu. Komunikacija ima cilj nastajanje novih ideja, širenja spoznaja, usvajanja informacija, kako bi sveukupan život bio lakši i kvalitetniji. Komunikator je onaj koji izjavljuje informaciju, a komunikant je onaj kojem je informacija upućena. Prijenos poruke se odvija kroz komunikacijski kanal. Komunikacija je uspješna kada komunikator i komunikant shvate poruku na isti način. Slušanje je ključ razumijevanja. Prilikom komuniciranja može doći do smetnja, pa treba biti precizan i dobar slušatelj kako bi se informacija shvatila. Osnovna svrha komuniciranja je razvijanje spoznaja i dolaženja do informacija pomoću kojih se lakše i brže odvijaju različiti procesi. Komuniciranje u turizmu je od velike značajnosti. Turizam dovodi do toga da ljudi putuju u druge zemlje, tako se susreću sa različitim kulturama. Kako bi komunikacija bila uspješnija potrebne su dobre komunikacijske vještine i snalaženje u tuđim i nepoznatim. Kako bi se potaknulo potencijalnog turista na putovanje veliku ulogu ima promidžba. Ona svojim metodama i sredstvima približava destinaciju i usluge turistu. Korištenjem persuazivne komunikacije utječe se na stav pojedinca.
Metode turističke promidžbe su oglašavanje, turistička brošura, odnosi s javnošću, osobna prodaja, turistički sajam, unapređenje prodaje i publicitet. Oglašavanje je oblik neosobne komunikacije, prezentacije i promocije proizvoda i usluga u kojem se koriste razni mediji. Turistička brošura je pisani oblik promidžbe. Odnosi s javnošću su oblik promidžbe koji stvaraju pozitivno mišljenje i sliku o organizaciji. Izgrađuju se dobri odnosi sa javnosti i otklanja ili sprječavaju se štetne glasine, priče i događaji. Osobna prodaja je prodaja putem osobnog kontakta (menadžera,agenti, marketinški predstavnici i sl.). Turistički sajam je mjesto okupljanja potencijalnih turista koji se zanimaju za turističku ponudu. Unapređenje prodaje su poticaji kojim se potiče na prodaju. Publicitet pak je oblik promocije koji koristi masovne medije usmjerene ciljanom segmentu.
Djelatnici u turizmu su svakodnevno u kontaktu sa turistima, stoga je izuzetno važno koje komunikacijske vještine posjeduju. Oni su ti koji su zaduženi da se turist osjeća ugodno izvan vlastite sredine. Učinkovita komunikacija će pridonijeti ugodnom iskustvu posjetitelja. Osoblje treba biti kompetentno i imati razvijene komunikacijske vještine. Rad opisuje koji su načini promidžbe, te naposljetku kako komunicirati neposredno sa gostom. |