Abstract | Moderno doba donosi čitav niz različitih načina provođenja slobodnog vremena. Turizam i sport stoga, kao dva najčešća načina provođenja slobodnog vremena, postaju međusobno povezane društveno-ekonomske pojave. Turistička putovanja u prošlosti su bila uobičajen način provođenja slobodnog vremena bogatih ljudi. Danas takva putovanja nisu više povlastica samo bogatih, nego postaju obvezatan dio svakog godišnjeg odmora. 1980.-ih godina najviše turista kao turističku destinaciju odabiralo je more. Današnji turist želi svoje slobodno vrijeme provesti što aktivnije; stoga traži turističke ponude sa širokom listom aktivnosti, pri čemu se isprepliću i kulturna i povijesna i sportska komponenta. Veza između turizma i sporta vidljiva je od samih početaka nastanka turizma. Još u staroj Grčkoj svake četiri godine održavale su se Olimpijske igre, na koje su dolazili
Grci iz svih krajeva domovine, bilo kao natjecatelji ili gledatelji pa već tu možemo govoriti o turizmu iz sportskih motiva.
Turist modernog doba shvaća ulogu sporta za vlastito zdravlje, stoga sve češće u turističkoj ponudi traži i razne sportsko-rekreacijske aktivnosti. Sportski turizam, kao specifičan oblik turizma, nudi razne oblike sportsko-rekreacijskih aktivnosti, uključujući aktivno bavljenje pojedinim sportom ili pak pasivno promatranje sportskih događanja. Osim što raznolikost sportskih ponuda u turizmu postaje jedan od bitnih faktora odabira turističke destinacije, na isto u velikoj mjeri utječe i organizacija velikih sportskih priredbi i natjecanja (npr. europska i svjetska prvenstva, univerzijade, olimpijske igre). Takva događanja pomažu u promociji mjesta, a ukoliko organizacija zadovolji turističke zahtjeve, za očekivati je da će se turisti ponovno vratiti, što je glavni cilj svake turističke ponude. Zato u novije vrijeme raste potreba za specifičnim profilima sportskih menadžera, a povezivanje turizma i sporta u velikoj mjeri pridonosi razvoju gospodarstva i ekonomskoj stabilnosti države. |