Abstract | Ovim radom obrađuje se i objašnjava izrada prijenosnog Mp3 playera baziranog na Arduino (Infiduino Uno R3) platformi. U radu se koriste i detaljnije opisuju elektroničke komponente kao što su Elechouse Mp3 shield, infracrveni odašiljač, infracrveni prijamnik, meanIT prijenosno napajanje, SD kartica s SD adapterom, te LCD display. Opsežno su razjašnjeni načini i metode kojima spajamo elektronske komponente s Arduino platformom te su ujedno priložene i sheme koje nam olakšavaju posao pri ponovnome sastavljanju. Elechouse Mp3 shield dizajniran je na način da se spoji na Arduino platformu jednostavnim pritiskom iznad točno određenih pinova, te odlično sjeda na predviđenu poziciju. Kako bi pridodali funkcionalnosti uređaja postepeno dodajemo dodatne komponente kao što su infracrveni prijamnik koji spajamo na arduino pariranjem određenih pinova koji su ujedno shematski prikazani u radu. U Arduino razvojnom okruženju postoje biblioteke u kojima su funkcije, pomoću kojih smo dodali funkcionalnost hardveru, te sve određene opcije na daljinski upravljač. Daljinski upravljač ima funkciju kontrole nad tokom izvedbe pojedinih audio zapisa, ujedno ima i kontrolu nad volumenom i načinom izvedbe određene liste pjesama. Upravljač ima funkcije play / stop, next, previous, volume +, volume –, te redoslijed izvedbe random i cycle. Dodavanjem prijenosnog napajanja mp3 dobiva na novoj dimenziji, mogućnost prenosivosti. MeanIT prijenosno napajanje koristi standardni USB kabel, pomoću kojeg se spajamo i ujedno prenosimo napisani kod na sam mikrokontroler. Izdržljivost baterije pod punim opterećenjem iznosi nekih četiri sata. Ujedno se u radu koristi LCD display za ispis trenutnog stanja na mp3 player-u. Instalacija LCD–a je kompleksnija, postoje dvije metode , 8 bitna i 4 bitna. Razlikuju se u broju pinova koji su korišteni, što u konačnici utječe na brzinu prijenosa podataka ili impulsa. Ujedno je moguće koristiti naknadno izrađenu shemu u slučaju ponovnog sastavljanja. Arduino programsko razvojno okruženje sadrži jednostavne programske primjere projekata, koji omogućuju korisniku koji nije napredni poznavalac programskih jezika, da se s lakoćom koristi kodom. |