Abstract | U ovom radu nastoje se definirati uloge sporta u društvu, prikazati razvoj sredstava javne komunikacije, te njihov utjecaj na sport i obratno. Pojašnjeni su pojmovi sporta, medija i komunikacije. Odnos mediji - sport ima utjecaj i na zajednicu. San svakog igrača je nastupiti na olimpijskim igrama. One su do danas ostale najatraktivnije natjecanje. Načelo olimpizma, baruna Piera de Couberteina, glasi: "svi su u sportu ravnopravni bez obzira na rasne, vjerske ili političke razlike.“ Sportska natjecanja iz godine u godinu postaju veća, bolja i zanimljivija publici. Ona postaju brendovi. Nekad su se ljudi bavili sportom zbog sebe, odnosno kako bi zadovoljili svoje potrebe za kretanjem. Danas su ti razlozi nešto drugačiji. U suvremenom sportu, velikom broju sportaša glavna motivacija su zarada, prestiž i moć koja s njim dolazi. Takvom razvoju događaja pogodovao je razvoj medija. No utjecaj medija ima i svojih koristi kako za sport tako i za društvo.
Zahvaljujući brojnim znanstvenim otkrićima razvijaju se prva sredstva javne komunikacije. U početku to su bile novine. One su izvještavale o događanjima koja su se već dogodila. Pojavom radija i televizije informacije postaju pravovremene. Publika je mogla uživo pratiti razna događanja, pa i prijenose sportskih susreta. Razvojem digitalne tehnologije, mediji su postali inovativniji, pa danas gotovo sve novine možemo čitati u digitalnom izdanju na mobitelima, tabletima ili računalima. Mediji svakodnevno serviraju veliki broj informacija, koje publika odabire prema područjima vlastitog interesa. Sport pronalazi svoje mjesto u svim aspektima javne komunikacije. Mediji u kojima se javlja su: tisak, radio, televizija i Internet. Osim u specijaliziranim sportskim časopisima, radijskim i televizijskim emisijama, sport svoje mjesto pronalazi i u dnevnim, tjednim i ostalim nespecijaliziranim novinama.
Utjecaj medija na sport i sporta na medije je uzajaman. Putem medija, sportska natjecanja dolaze ljudima u kuću, te na taj način velikim dijelom mediji sudjeluju u financiranju organizacije istih. Istovremeno se popularizira sport, kreira se javno mnijenje o dobrobitima bavljenja sportom. |