Abstract | U ovome završnom radu dan je pregled važnosti inoviranja za razvoj i napredak poduzeća. Da bi poduzeća ostala na tržištu moraju sav svoj trud, znanje i vještine uložiti u razvoj novih inovacija te su one poticaj koji poduzeće gura prema naprijed. Inovacija je važna jer potiče ekonomski rast, rast zaposlenosti i dohotka te poboljšava kvalitetu života.
Glavni ciljevi rada su utvrditi značajnost inovacije u poduzećima koja se nalaze u Tehnološko inovacijskom Centru Čakovec, te koliko centar potiče poduzeća da uvode inovacije. Nadalje, u radu se ispituje koliko često poduzeća kroz godinu uvode inovacije, da li su one nužne za njihov opstanak na tržištu.
TakoĎer, važnost inovacija vidljiva je zahvaljujući suvremenim procesima kao što su: povećanje globalne konkurentnosti, kraći životni vijek proizvoda, povećanje tehnološke sposobnosti te sve veći zahtjevi kupaca koji se stalno mijenjaju. Poduzetnici trebaju stalno tražiti izvore inovacije, promjene i njihove uzroke koji ukazuju na povoljne prilike za uspješnu inovaciju. Inovativnost je jedan od ključnih faktora konkurentnosti. Stvarajući inovacije, poduzeće istiskuje slabije i manje inovativne konkurente s tržišta, proširujući granice proizvodnje.
Inovaciju možemo grupirati u pet skupina: uvoĎenje posve novog dobra ili nove kvalitete dobra, uvoĎenje nove metode proizvodnje ili prodaje, otvaranje novog tržišta ili prodor proizvoda odreĎene gospodarske grane na posve novo, osvajanje novih izvora sirovina i poluproizvoda te uvoĎenje nove organizacije ili pak razbijanje postojeće monopolističke organizacije. Najkritičniji faktor u procesu inovacija je njihova prihvatljivost od strane tržišta, odnosno ljudi i organizacija koje će tu inovaciju koristiti ili kupovati
Iako su rezultati na razini Republike Hrvatske nešto lošiji, rezultatom ankete u sklopu ovog završnog rada utvrĎeno je da mala odnosno mikro poduzeća čiji su vlasnici pretežno osobe muškog spola, srednje životne dobi, koja djeluju u sklopu Tehnološko inovacijskog centru u Čakovcu, daju veću pozornost inovacijama. Navode da su inovacije nužne za opstanak na tržištu. Dokazano je da i mala poduzeća pomoću uspješne inovacije mogu izrasti u veliko poduzeće, što možemo vidjeti i na primjeru poduzetnika u ovome radu. |