Abstract | Iako su žene prema statističkim podacima većina u svijetu, u poslovnom okruženju to nije tako. O položaju žena u menadžmentu nije se puno istraživalo te je do konkretnijih podataka vrlo teško doći. Društvo koje nas okružuje je još uvijek patrijarhalno te je opće prihvaćeno mišljenje da žena nije sposobna za rukovodeće radno mjesto u višem menadžmentu, već da su ona rezervirana isključivo za muškarce. U odnosu na stanje u prošlosti, današnja situacija je bolja: vidljiv je napredak u poštivanju ravnopravnosti spolova u poslovnoj domeni, ali još uvijek s nezadovoljavajućim rezultatima. U svim literaturama spominje se menadžer 21. stoljeća – žena, upravo zbog načina stila vođenja, međutim, u praksi je prisutno nepovjerenje u sposobnost žena za obnašanje neke rukovodeće funkcije. O tome nam govore i poražavajući podatci o broju žena u Hrvatskom saboru, odnosno postotak žena u Hrvatskom saboru iznosi niskih 12,6 %. Upravo iz navedenih razloga, nužno je poduzeti pozitivne mjere na tržištu rada kako bi se postigla jednakost između žena i muškaraca.
Cilj ovog rada je objasniti pojam menadžmenta, koliko je važan za uspješno poslovanje te usporediti način ženskog vođenja u odnosu na muško vođenje neke organizacije. Nadalje, želi se prikazati položaj žena u različitim društvenim i socijalnim aspektima kroz analizu obrazovanja, analizu položaja na rukovodećim radnim mjestima u zemljama Europske unije te na rukovodećim i upravljačkim pozicijama u poslovnim subjektima u Republici Hrvatskoj. Naglasak se stavlja na prisutan jaz u plaćama između muškaraca i žena.
U ovom radu, konkretnim primjerima, nastoji se prikazati da su žene jednako kvalitetni i uspješni menadžeri kao i muškarci, u nekim slučajevima čak i bolji. Uspješne poduzetnice, menadžerice u Međimurskoj županiji otvorile su svoja vrata kako bi kroz intervju saznali određene informacije do kojih nije moguće doći drugim metodama. Žele se prikazati konkretni primjeri procesa uspjeha i poteškoća s kojima se susreću žene u menadžmentu. |