Abstract | Ovim radom nastoji se prikazati Tajland kao potencijalni turistički lider Azije. Svojim prirodnim ljepotama i mnogobrojnim atrakcijama čini zemlju idealnom svjetskom turističkom destinacijom. Danas, kada je turizam jedna od vodećih industrija svijeta, mnoge zemlje sve više ulažu u turistički razvoj kako bi konkurirale na tržištu. Turističke regije Tajlanda pružaju raznovrsnu ponudu za različite oblike turizma te je takva ponuda ključ uspjeha za privlačenje sve većeg broja turista.
Rad je koncipiran u nekoliko cjelina. U uvodu se pobliže definira pojam turizma, turističke regije, turističke destinacije te trenutno stanje turizma u Tajlandu. Prva cjelina odnosi se na definiranje pojma turističke regije i opisan je postupak provođenja turističke regionalizacije. Druga cjelina odnosi se na geografska obilježja Tajlanda. Ova cjelina daje detaljan pregled prirodnih i društvenih obilježja zemlje. U prirodna obilježja navedeni su reljef, klima, biološka raznolikost i hidrografija, a u društvena obilježja administrativna obilježja, stanovništvo, ekonomija i promet. Treća cjelina daje pregled turističkih regija Tajlanda, a to su Središnji Tajland i istočno primorje, Sjever, Sjeveroistok i Jug. U svakoj regiji navedene su najpopularnije i glavne destinacije s istaknutim turističkim atrakcijama. U četvrtoj cjelini dan je osvrt na turizam u kojemu su prikazani brzorastući specifični oblici turizma kao što je medicinski turizam i seks turizam. Peta cjelina daje uvid u turističke pokazatelje Tajlanda, gdje su prikazani međunarodni dolasci po regijama, izravan doprinos turizma BDP-u, omjer domaće i strane potrošnje, te kapitalna ulaganja u turizam. U zaključku se ističu prednosti i nedostaci turizma u Tajlandu, te se iznose rješenja za unaprjeđenje i razvoj turističkog potencijala zemlje. |