Abstract | Ostavština skladatelja, pijanista, pedagoga, teoretičara, glazbenog kritičara, glazbenog pisca i društvenog djelatnika Natka Devčića (1914.-1997.) pohranjena je u Odsjeku za povijest hrvatske glazbe Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu te predstavlja vrijedan izvor za proučavanje cjelokupnog djelovanja tog istaknutog umjetnika. Nakon pregleda ostavštine, Lucija Konfic podijelila ju je po vrsti građe na: 1. knjige, 2. časopise i novine, 3. objavljene note, 4. rukopise, 5. dokumentaciju i korespondenciju, 6. audiovizualnu građu, 7. dokumente (diplome, razne vrste potvrda, osobne dokumente), 8. uporabne predmete, 9. nagrade, 10. fotografije, 11. umjetničke slike i 12. hemeroteku. Ovaj diplomski rad rezultat je popisivanja i analize 208 jedinica kritika koje se odnose na Devčićev rad, koje se odnose na vremensko razdoblje od 1937. do 1984. godine. Podaci su organizirani u tablicu u programu Microsoft Word te potom analizirani. Na temelju sadržaja kritika, izdvojeno je pet tematskih cjelina: Devčić kao mladi skladatelj i pijanist, Devčić kao skladatelj opere, Devčić na domaćim glazbenim festivalima (Muzički biennale Zagreb, Jugoslavenska muzička tribina i Osorske glazbene večeri), Devčićeve skladbe izvedene izvan Hrvatske te Napisi o nagradama Natku Devčiću. Kontekstualiziranjem podataka iz kritika, ove su tematske cjeline pretvorene u studije slučaja. Obrađeni podaci poslužili su kao temelj za istraživanje različitih aspekata hrvatske glazbe 20. stoljeća u kontekstu društvenih zbivanja, a važni su i za daljnje istraživanje djelovanja Natka Devčića. |
Abstract (english) | The legacy of composer, pianist, pedagogue, music theorist, music critic, music writer and public worker Natko Devčić (1914-1997) is being kept at the Institute for History of Croatian Music, Literature, Theater and Music of the Croatian Academy of Sciences and Arts in Zagreb. By type of the material, Lucija Konfic divided the legacy into: 1. books, 2. magazines and newspapers, 3. published scores, 4. manuscripts, 5. documentation and correspondence, 6. audiovisual material, 7. documents (diplomas and various types of personal documents), 8. objects of everyday use, 9. prizes, 10. photographs, 11. art works and 12. hemerotheque. This graduate thesis is the result of listing and analyzing 208 units of music criticism texts on Devčić's work, which refer to the time period from 1937 to 1984. The data was organized in a Microsoft Word table and was then analyzed. Based on the reviews of the critics, five thematic groups were created: Devčić as a young composer and pianist, Devčić as a composer of opera, Devčić at domestic music festivals (Zagreb Music Biennale, Yugoslav Music Tribune and Osor Musical Evenings), Devčić's compositions performed abroad and writings on awards to Natko Devčić. By contextualizing the data from the reviews, these thematic units were turned into case studies. The processed data served as a basis for researching various aspects of Croatian music of the 20th century in the context of social events, and are also important for further research into the activities of Natko Devčić. |