Abstract | Nautički turizam smatra se specijaliziranom granom turizma, koji svoju specijalizaciju ostvaruje kroz pružanje nautičkih usluga krajnjim korisnicima. Isti diljem svijeta sve je atraktivniji i svake godine bilježi sve veće stope rasta i poveće prihode. Uspoređujući razvoj u svijetu i kod nas, uviđa se kako je nerazmjer u brzini razvoja istoga, obzirom da je kod nas u Republici Hrvatskoj nautički turizam u svojim začetcima se razvijao poprilično usporenim tempom. Marine u Republici Hrvatskoj od svojih ubrzanih
razvojnih začetaka, iz godine u godinu bilježe sve uspješnije poslovanje. Za analizu poslovanja marina u Republici Hrvatskoj uzeti su podaci od 2017.- 2020. godine. Republika Hrvatska iz godine u godinu bilježi porast broja luka nautičkog turizma. Primjerice, 2017. godine bilo je 140 luka, a do 2020. godine taj je broj porastao na 185. Marine u Republici Hrvatskoj bogato su opremljene, ponuda je šarolika, od onih
manjih pa do onih većih, i svaki nautičar može pronaći ono što njemu odgovara. Razina
kvalitete u većini marina i luka je zadovoljavajuća, no uvijek postoji mjesta za poboljšanje
ponude i kvalitete. Jasno je kako je ovo perspektivan oblik turizma, što je i dokazao već
kroz 20-godišnje razdoblje, no važno je pratiti trendove te unaprjeđivati ponudu u skladu s
potražnom, no također biti uvijek korak ispred turista, osmišljavajući inovativna rješenja. Nautički turizam u Istarskoj županiji zasigurno predstavlja bitan segment razvijanja ponude destinacije, kao i njezina unaprjeđenja i inoviranja, a bazira se na 4 velike marine : Umag, Rovinj, Pomer te Pula, koje su predmet studije slučaja. Analizirani su sljedeći
podaci: broj luka po kategorijama, kapaciteti, broj zaposlenih, broj plovila na stalnom vezu
na moru i kopnu, broj plovila u tranzitu te ostvareni prihodi, za promatrano razdoblje 2018., 2019. te 2020. godine. |
Abstract (english) | Nautical tourism is considered a specialized branch of tourism, specialized in
providing nautical services to end users. It is becoming more attractive around the world
and is recording higher growth rates and higher revenues every year. Comparing the development in the world and in our country, it can be seen that the
disparity is in the speed of its development, given that in the Republic of Croatia nautical
tourism in its beginnings developed at a rather slow pace. Marinas in the Republic of
Croatia have been recording more and more successful business from year to year since
their accelerated development beginnings. For the analysis of marina operations in the Republic of Croatia, data from 2017- 2020 were taken. The Republic of Croatia is recording an increase in the number of
nautical tourism ports from year to year. For example, in 2017 there were 140 ports, and by
2020 that number had climbed to 185. Marinas in the Republic of Croatia are richly equipped, the offer is varied, from
smaller to larger, and every boater can find what suits him. The level of quality in most
marinas and ports is satisfactory, but there is always room to improve supply and quality. It
is clear that this is a promising form of tourism, which he has proven over a 20-year period, but it is important to follow trends and improve supply in line with demand, but also
always be one step ahead of tourists, devising innovative solutions. Nautical tourism in the Istria County is certainly an important segment of developing the destination offer, as well as its improvement and innovation, and is based
on 4 major ports: Umag, Rovinj, Pomer and Pula, which are the subject of a case study. The following data were analyzed: number of ports by categories, capacities, number of
employees, number of vessels at permanent berth at sea and on land, number of vessels in
transit and generated revenues for the observed period 2018, 2019 and 2020. |