Abstract | Pojam kvalitete predstavlja skup postojećih karakteristika koje se odnose na
zadovoljavanje određenih potreba. Kada se govori o upravljanju kvalitetom, primarna misao
koja se javlja jest sama kvaliteta određenog proizvoda ili usluge. U današnjem vremenu,
upravljanje kvalitetom je sve izazovnije i zahtjevnije upravo zbog velike konkurencije na
globalnom tržištu, te iz tog razloga upravljanje kvalitetom je mnogo šira pojava koja
podrazumijeva i sve vanjske čimbenike i procese koji vode do krajnjeg cilja, odnosno točnije
do zadovoljstva kupaca sa određenim proizvodom ili uslugom. Ovaj rad bavi se
istraživanjem ključnih koncepata u upravljanju kvalitetom, uključujući sam pojam kvalitete,
upravljanje kvalitetom, različite metode i alate u području upravljanja kvalitetom kao i
relevantne ISO standarde poput ISO 9000 (Sustavi upravljanja kvalitetom – Temeljna
načela i terminološki rječnik) i ISO 9001 (Sustavi upravljanja kvalitetom – Zahtjevi). U
radu su razmatrani i troškovi kvalitete te kako njihovo smanjenje može poboljšati što veću
produktivnost i efikasnost organizacije. Fokus ovog rada jest upravo kreiranje koncepta baze
podataka, na primjeru digitalizacije dokumenata pomoraca. Ovaj koncept omogućava brži i
bolji pristup traženim podatcima, kod apliciranja pomoraca za posao, a samim time i
smanjenju troškova, rizika i vremena.
Cilj ovog diplomskog rada je predložiti koncept upravljanja bazom podataka
omogućujući sadašnjim i budućim pomorcima jednostavnije i brže apliciranje, te smanjenje
troškova. Primjena ovog koncepta baze podataka pridonosi stvaranju učinkovitijeg sustava
upravljana kvalitetom u pomorskoj industriji čime se postiže bolja konkurentnost na
globalnom tržištu. |
Abstract (english) | The concept of quality represents a set of existing characteristics related to meeting
specific needs. When discussing about quality management, the primary thought that comes
to mind is the quality of a particular product or service. In today's times, quality management
is increasingly challenging and demanding, primarily due to intense competition in the
global market. For this reason, quality management is a much broader phenomenon that
encompasses all environmental factors and processes leading to the ultimate goal,
specifically customer satisfaction with a particular product or service. This thesis explores
key concepts in quality management, including the concept of quality itself, quality
management, various methods and tools in quality management, as well as relevant ISO
standards such as ISO 9000 and ISO 9001. The thesis also processes costs of quality and
how reducing them can enhance organizational productivity and efficiency. The focus of this
thesis is precisely on creating a database concept, using the example of digitizing seafarer
documents. This concept would enable faster and better access to the required data when
seafarers apply for jobs, thereby reducing costs, risks, and ultimately, time. The proposed
model for data digitization will facilitate the work of shipping companies, also saving them
valuable time and other expenses.
The goal of this master's thesis is to propose a concept for managing a database,
allowing both current and future seafarers a simpler and quicker application process, as well
as cost reduction. The implementation of this database concept contributes to the creation of
a more efficient quality management system in the maritime industry, enhancing
competitiveness in the global market. |