Abstract | CILJ ISTRAŽIVANJA
Cilj predloženog specijalističkog rada je pregledno opisati i kritički raspraviti načela razvoja kozmetičkog proizvoda protiv starenja kože. Poseban naglasak bit će stavljen na specifičnosti aktivnih tvari koje se koriste u proizvodima protiv starenja, te specifičnostima regulatornih zahtjeva različitih regija/država. Sve navedeno je ključno pri razvoju kozmetičkih proizvoda namijenjenog globalnom tržištu.
MATERIJALI I METODE
Znanstvena i stručna literatura pretraživana je prema temi istraživanja, predmetu istraživanja, autorima i časopisu, koristeći bazu podataka PubMed. Elektroničkim putem pretraživalo se od općih prema specijaliziranim člancima/poglavljima. Pretraživane su i mrežne stranice kozmetičkih kompanija/korporacija. Regulatorni zahtjevi za stavljanje u promet kozmetičkih proizvoda različitih regija/država analizirani su korištenjem raspoloživih baza nadležnih regulatornih tijela. Važeći pravni dokumenti (UREDBA (EZ) br. 1223/2009 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 30. studenoga 2009. o kozmetičkim proizvodima, Uredbe o izmjenama UREDBA (EZ) br. 1223/2009) na području Europske unije preuzeti su s internetskih stranica Narodnih novina i zakonodavstva Europe.
REZULTATI
Kompetitivnost kozmetičkih proizvoda protiv starenja kože najčešće je uvjetovana ulaganjem u znanstveno istraživački rad iz područja dermatologije, dermatofarmacije i kozmetologije. U okvirima svojih mogućnosti svaka kozmetička kuća ima ideju, ishodišnu točku, kao pokretač razvoja, te slične ključne korake u razvoju kozmetičkog proizvoda. Međutim, razlika u kvaliteti i cijeni kozmetičkog proizvoda značajno se razlikuje. Kozmetičke korporacije imaju razvijene odjele za obavljanje svih faza razvoja, proizvodnje i prodaje kozmetičkog proizvoda. Financijska sredstva koja ulažu u znanstveno-istraživački rad jednako su impresivna. Ishodišna točke u razvoju kozmetičkog proizvoda je uporaba novih aktivnih tvari, kojima se postiže osnova za stalni tržišni razvoj i konkurentnost, te definiranje ključnih koraka u razvoju proizvoda protiv starenja kože. Međutim, kako bi ostvarili zadani cilj i razvili konkurentne, inovativne kozmetičke pripravke, kozmetičke korporacije moraju stvoriti i dodatnu, emocionalnu vrijednost za potrošača, korisnika proizvoda.
ZAKLJUČAK
U proteklom desetljeću ostvaren je značajan napredak u razumijevanju staničnih i molekularnih mehanizama starenja, a time su otvorene mogućnosti za razvoj novih pripravaka i postupaka u prevenciji i/ili usporavanju degenerativnih promjena kože.
Tehnološki napredak i stalne inovacije postale su glavna obilježja moderne kozmetičke industrije, sve sa ciljem unapređenja kvalitete, učinkovitosti i sigurnosti proizvoda. Poseban naglasak, po pitanju uvođenja inovacija, stavlja se na proizvode namijenjene usporavanju i prevenciji starenja kože. U istraživanju i razvoju novih proizvoda protiv starenja kože sve se češće susrećemo s iznimno osjetljivim aktivnim tvarima, kao i nosačima aktivnih tvari, stoga formulacija kozmetičkog proizvoda i odabir odgovarajućeg tehnološkog postupka proizvodnje postaje jedan od ključnih čimbenika kvalitetnog proizvoda. Razvoj kozmetičkog proizvoda time postaje sve složeniji s jasno definiranim ciljanim procesima istraživanja i razvoja, uz korištenje inovativnih tehnologija i znanstvenih metoda. Proizvodi protiv starenja kože su jedan od najbrže rastućih segmenata tržišta proizvoda za njegu kože. Težnja ka strožoj i restriktivnijoj regulativi kozmetičkih proizvoda stavlja sve veći naglasak na odgovornost proizvođača, koji moraju zajamčiti sigurnost predviđene namjene i potkrijepiti tvrdnje, o njihovoj učinkovitosti, na odgovarajući način.
Međutim, regulativa proizvoda protiv starenja kože značajno se razlikuje na europskom, američkom, te ostalim tržištima. Kako bi se razvio proizvod za globalno tržište potreban je pažljiv odabir aktivnih tvari, te tehnološkog postupka proizvodnje koji je skladu su sa regulatornim zahtjevima na globalnoj razini, a sve s ciljem globalne distribucije proizvoda i ostvarivanja maksimalnog profita. Kozmetičke kompanije koje imaju razvijene odjele istraživanja i razvoja , te globalnu prepoznatljivost, ostaju tržišni lideri 21.stoljeća. |
Abstract (english) | OBJECTIVES
The aim of proposed thesis is to clearly describe and critically discuss the principles of development antiaging cosmetic product. Emphasis will be placed on the specifics of regulatory requirements in different regions/countries, which is crucial in the development of cosmetic products intended for global market presents.
MATERIALS AND METHODS
Scientific and professional literature was searched by research topic, subject, authors and journal, using the PubMed database. It was searched electronically from general to specialized articles/ chapters. The websites of cosmetic companies/corporations were also searched. Regulatory requirements for cosmetic products in different regions/countries have been analyzed using the available databases of the competent regulatory authorities. Valid legal documents (REGULATION (EC) No 1223/2009 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 30th November 2009 on cosmetic products, Regulation amending REGULATION (EC) No 1223/2009) in the European Union have been downloaded from the websites of the European Commission.
RESULTS
The competitiveness of anti-aging skin products is mostly determined by technological innovations and investments in scientific research in the field of dermatology, dermatopharmacy and cosmetology.Within its capabilities, each cosmetic company has an idea, a starting point as a driver of development and similar key steps in the development of cosmetic products, but quality and price differences are huge. Cosmetic corporations have specialized departments for all stages of development, production and sales. Financial resources invested in scientific research are equally impressive. The starting point in the development of a cosmetic product is the use of new active substances, which provide the basis for continuous market development and competitiveness. Definition of key steps in the development of a new skin product agains aging is also a priority. However, in order to achieve set of goals and develop competitive, innovative cosmetic products, cosmetic corporations also create additional, emotional value for the consumer, the user of the product.
CONCLUSION
Over the past decade, significant progress has been made in understanding cellular and molecular mechanisms of aging, thus opening up opportunities for the development of new products and procedures in preventing and / or slowing down degenerative skin changes.Technological progress and constant innovation have become the main features of the modern cosmetics industry, all with the aim of improving the quality, efficiency and safety of products. Special emphasis, when it comes to introducing innovations, is placed on products designed to slow and prevent skin aging. In research and development of new anti-aging skin products, we increasingly encounter sensitive active substances. Formulation of a cosmetic product and the selection of the appropriate production process becomes one of the key factors of quality product. The development of a cosmetic product becomes increasingly complex with clearly defined targeted research and development processes, with the use of innovative technologies and scientific methods. Anti-aging skin products are one of the fastest growing segments of the skin care market. The pursuit of stricter and more restrictive regulation of cosmetic products places increasing emphasis on the responsibility of manufacturers, who must guarantee the safety of the intended purpose and substantiate claims about their effectiveness in an appropriate manner. However, the regulation of anti-aging skin products differs significantly in European, American and other markets. In order to develop a product for the global market, it is necessary to carefully select active substances and technological production process that is in line with regulatory requirements at the global level, Cosmetic companies which have developed research and development departments and already have global recognition, remain market leaders for the 21st century. |