Abstract | Kao dio, te kao cilj ovog diplomskog rada izrađena je računalna simulacija edukacijskog robota mBot. U ovom radu najprije je opisana motivacija same izrade te korišteni alati kod izrade simulacije. Nakon toga detaljno se opisuje simulacija i sve što je implementirano u okviru simulacije te kako se koristi simulacija i svi njezini dijelovi kao što su popratne datoteke. Opisani su i načini prilagođavanja rada simulatora. Uz to, u radu su opisani značajniji problemi s kojima se dolazi u susret kod razvoja simulacije robota. Na primjer određivanje pozicije robota (kao vozila na dva pogonska kotača) kod kretanja, izrada samog sučelja te prikazivanje slike na različite načine, detekcija sudara, itd. Cilj rada je primjena simulatora u školama. Zato se u okviru rada opisuju načini na koje je moguće primijeniti simulator. Postavljeno je nekoliko primjera te je opisano što se provođenjem tih primjera postiže. Uz to su istaknuti razni problemi koji se javljaju kod programiranja edukacijskog robota mBot, ali i općenito kod programiranja fizičkih objekata. U sklopu rada postoji platforma za daljnji razvoj simulacije te ideje i planovi za daljnji razvoj. |
Abstract (english) | As a part of this graduate thesis, a computer simulation of the educational robot mBot was created. In this paper are described the motivation of the development itself and the tools used to develop the simulation. After that, the simulation, everything implemented within the simulation, as well as all its parts, such as the accompanying files are described in detail. Customisation options of the simulation are also described. In addition, the paper describes the more significant problems encountered in the development of robotic simulations. For example, determining the position of a robot (as two-wheel drive vehicles) when moving, creating the interface itself, and displaying images in different ways, collision detection, etc. The aim of the paper is to apply simulators in schools. Therefore, within the scope of the paper, are described ways in which the simulator can be applied. Several examples have been set out and it is described what is achieved by implementing these examples. In addition, they highlight the various problems that arise when programming the educational robot mBot, but also in general when programming physical objects. As part of the paper there is a platform for further development of the simulation, as well as ideas and plans for further development. |