Abstract | U ovom radu opisan je koncept proširene stvarnosti, programi koji se koriste za razvoj aplikacija za proširenu stvarnost te izrada pojedinih komponenti pomoću tih programa. U prvom poglavlju opisani su pojmovi proširene i virtualne stvarnosti te njihove razlike. Zatim je dan kratki povijesni razvoj koncepta proširene stvarnosti i tehnologija potrebnih za razvoj aplikacija za proširenu stvarnost. Nakon toga opisani su pojmovi praćenja, kalibracije i registracije u kontekstu proširene stvarnosti i način na koji aplikacija za proširenu stvarnost prepoznaje ciljane objekte. Zadnji dio opisuje metode kojima se aplikacija služi kako bi u danoj okolini što vjernije prikazala virtualni objekt. U drugom poglavlju opisali smo programe za izradu aplikacija za proširenu stvarnost – ”Unity“ i ”Vuforia“. Pri tome smo objasnili instalaciju oba programa, podešavanje postavki za korištenje, kreiranje korisničkih računa, upoznavanje sa sadržajem i njegovim korištenjem te kompajliranje i pokretanje aplikacije. U trećem poglavlju smo naveli neke komponente koje Unity i Vuforia nude na korištenje. Pri tome smo opisali kako se one koriste u samim programima te naveli moguće probleme koji se mogu dogoditi prilikom korištenja aplikacije te metode i objašnjenja kojima se ti problemi mogu riješiti. |
Abstract (english) | In this thesis, we described the concept of augmented reality, programs used for the development of augmented reality applications, and how to create individual components using those programs. In the first chapter, we explained the terms augmented reality and virtual reality and described the differences between them. Then, we gave a brief history of developing the concept of augmented reality and technologies needed for the development of AR apps. After that, we described the concepts of tracking, calibration, and registration in the context of augmented reality, as well as the way in which an augmented reality application recognizes the target objects. The last part of the chapter describes methods that an application uses for showing virtual objects in a real environment as convincingly as possible. In the second chapter, we described programs used for the development of augmented reality apps – Unity and Vuforia. We explained how to install both programs, set up the settings, create user accounts, and we introduced their content and usage, as well as how to build and run the apps. In the third chapter, we listed some components available in Unity and Vuforia. Thereby, we described how to use them within the programs and provided some examples of possible problems that may occur while using the application, as well as the methods for solving them. |