Abstract | Psihoterapija je definirana kao tretman problema emocionalne prirode psihološkim putem u kojem educirana osoba namjerno uspostavlja profesionalan terapijski odnos. Edukacija iz psihoterapije je posebno bitna za pružatelje pomoći u pomažućim profesijama. Stručnjacima koji rade neophodno je daljnje usavršavanje kako bi savladali određene tehnike, ali i znanja koja mogu upotrijebiti za pomoć ljudima u potrebi. Stoga je neophodno širiti i povećati motivaciju u krugu stručnjaka za dodatnim obrazovanjem kako bi kontinuiranim ulaganjem u sebe i svoje znanje mogli steći dodatne vještine i metode u svom radu. U ovom istraživanju cilj je dobiti uvid u motive upisa na edukaciju iz psihoterapije s osvrtom na dobiti od edukacije iz psihoterapije. Istraživanje je provedeno na 10 stručnjaka koji su upisali ili završili edukaciju iz različitih pravaca psihoterapije. Metoda prikupljanja podataka je polustrukturirani intervju u kojem su se ispitivale teme razloga upisa na edukaciju, očekivanja od edukacije te na posljetku konkretne dobiti od edukacije. Prilikom analize podataka korištena je kvalitativna analiza. Dobiveni podaci obrađeni su postupkom tematske analize, čitanjem transkripata te prema izjavama sudionika pridruživanje kodova i kategorija. Nakon provedenog istraživanja proizlaze sljedeći rezultati: kao motiv upisa na edukaciju stručnjaci navode nedostatak kompetencija, profesionalni razvoj, upotrebno znanje u radu s korisnicima, rezultat poticaja i prikupljanja informacija, profesionalni razvoj, tehnička prilagodba održavanja edukacije te obavljanje djelatnosti psihoterapije kao zanimanja. Također, rezultati istraživanja pokazuju kako su očekivanja od edukacije iz psihoterapije bila rad na osobnom i profesionalnom razvoju. U pogledu dobiti od edukacije: jačanje socijalnih odnosa, unapređenje profesionalnog odnosa, dobiti u kontekstu osobnog razvoja i podizanju samosvijesti te primjene znanja u radu. Iz navedenog proizlazi da unatoč dosadašnjem fakultetskom obrazovanju, nedostaje stručnog znanja u okviru profesionalnog rada s korisnicima pri čemu dodatno obrazovanje (ali i iskustvo u radu) može doprinijeti profesionalnom i osobnom razvoju što je od velikog značaja za pomažuće struke. Ulaganje u vlastito znanje i rad na sebi doprinosi djelotvornijem i učinkovitijem sustavu pomoći ljudima u potrebi, što na kraju i jest cilj djelatnosti psihoterapije. |
Abstract (english) | Psychotherapy is defined as the treatment of emotional-psychological problems in which an educated person intentionally establishes a professional therapeutic relationship. Psychotherapy education is especially important for assisting assistants in assisting professions. Those skilled in the art need further training to know certain techniques, but also the knowledge they can use to help people in need. Therefore, it is necessary to spread and increase motivation in the circle of special education specialists in order to gain additional skills and methods in their work by continuously investing in themselves and their knowledge. In this research, the aim is
to gain insight into the motivations of psychotherapy education with regard to psychotherapy education gains. The research was conducted on 10 specialists who enrolled or completed education from different directions of psychotherapy. The method of data collection is a semi-structured interview that examines topics of reason for enrollment on education, expectations of education and at the end of concrete gains from education. Qualitative analysis was used during data analysis. The obtained data were processed through the thematic analysis process, by reading the transcripts and by the participants' statements of the codes and categories. After the research has been carried out, the following results emerged: as a motivation for enrollment in education, experts include lack of competences, professional development, use of knowledge in working with users, motivation and information gathering, professional development, technical adaptation of education and psychotherapy activities as occupations. Also, research results show that expectations of psychotherapy education were work on personal and professional development. In terms of gaining from education: strengthening social relations, improving professional relations, gaining in the context of personal development and raising self-awareness and using knowledge in the work. It follows from the foregoing that in spite of the previous university education, there is a lack of professional knowledge in the field of professional work with the users, while additional education (but also work experience) can contribute to professional and personal development, which is of great importance for the assisting profession. By investing in own knowledge and work, it contributes to a more efficient and effective system of helping people in need, which is ultimately the goal of psychotherapy. |