Abstract | Problem nezaposlenosti već je duže vrijeme u središtu pozornosti brojnih država. Problemom nezaposlenosti mladih se tek odnedavno počelo baviti. Pojam NEET populacije ulazi u upotrebu tek 2010., a označava mlade u rasponu od 15 do 29.godina koji nisu zaposleni, niti u formalnom obrazovanju i osposobljavanju. Većina istraživanja provedena je s ciljem detekcije točnog broja NEET populacije. Ovo istraživanje se usmjerilo na oblike podrške koje osobe u NEET statusu primaju te što se prema njihovom mišljenju treba promijeniti u načinu pružanja podrške za vrijeme njihove nezaposlenosti. Najvažniji zaključci ovog istraživanja su da mladi u susretu s HZZ imaju sljedeća iskustva, a to su nezadovoljstvo radom HZZ zbog rutinskog obavljanja posla, nekompetentnost djelatnika HZZ-a, zastarjele metodame rada, neodrađivanje posla od strane djelatnika HZZ-a, nedostatak podrške, nedobivanje željene pomoći, nejednako postupanje i čestom promjenom savjetnika. Dok su se drugi susreli s dobivanjem podrške putem susretljivih savjetnika koji su im pružali psihološku podršku. Ispitanici su također zadovoljni s informacijama koje su određeni savjetnici pružili vezano uz ponude poslova te dodatnim edukacijama. Savjeti koje mlade nezaposlene osobe predlažu u svrhu povećanja podrške prema mladim nezaposlenima kako bi se povećala njihova zapošljivost su: smanjivanje korupcije (smanjivanje nepotizma i zapošljavanja s lažnim diplomama), povećanje brige za mentalno zdravlje mladih nezaposlenih osoba (pomoć u podizanju samopouzdanja i pomoć u nošenju sa stresom), promjene s vrha (Uvođenje mentora za osobe bez radnog iskustva, uvođenje obaveznog stažiranja, manja davanja poslodavaca, uvođenje sufinanciranih tečajeva, smanjenje papirologije, uvođenje novčane pomoći), poboljšavanje rada HZZ-a (povećati informiranost djelatnika HZZ-a, povećati motiviranost djelatnika HZZ-a), praćenje potreba na tržištu rada (usklađivanje upisnih kvota, smanjivanje dobne neuravnoteženost na tržištu rada), mijenjanje obrazovnog sustava (više prakse, veća kontrola prakse, uvođenje više praktične nastave, promjena sadržaja koji se uči u školama, uvođenje potpuno besplatnog obrazovanja, pomoć pri odabiru zanimanja). |
Abstract (english) | In many countries the problem of unemployment has been in the focus for a long period. The problem of youth unemployment has been put in the focus recently. The term NEET population came in use in 2010, and it refers to young people between 15 and 29 years old who are not employed or in formal education and training. Most of the research was conducted to detect the exact number of NEET population. This research focused on the forms of support that people in NEET status receive and what they think needs to change in the way of supporting unemployed young people. The most important findings of this research are that young people encountering Croatian Employment Service (CES) have the following experiences: dissatisfaction with CES work due to routine work, incompetence of CES employees, outdated working methods, lack of work by CES staff, lack of support, lack of desire to help, unequal treatment and frequent change of counselors. While others encountered receiving support through encountering counselors who provided psychological support to them. Respondents were also satisfied with the information provided by certain advisers regarding job offers and additional training. The tips that young unemployed people offer to increase support for young unemployed people in order to increase their employability are: reducing corruption (reducing nepotism and employment with fake diplomas), increasing mental health care for young unemployed people (helping raise self-esteem and help dealing with stress), changes from the government (introduction of mentors for people without work experience, introduction of compulsory internships, less employer giving, introduction of co-financed courses, reduction of paperwork, introduction of financial assistance), improvement of CES work (increase awareness of CES employees, increase motivation of CES employees), monitoring of labor market needs (harmonization of enrollment quotas, reduction of age imbalance in the labor market), changing educational system (more internships, greater control of internships, introduction of more practical lessons, change of content taught in schools, introducing completely free education, help in choosing a profession). |