Abstract | U ovom diplomskom radu ću prikazati teorijski prikaz sličnosti i razlika između duhovnosti i religioznosti te na koji način osnažuju osobe s invaliditetom i njihove obitelji. Duhovnost se u širem smislu može definirati kao oznaka duhovne dimenzije čovjeka, za razliku od njegove tjelesne i psihičke dimenzije, dok je ona u užem smislu aktivnost kojom se razvija duhovna sposobnost čovjeka. Religioznost se doživljava za povezivanje s onim transcendentnim, a uključuje vršenje određenih rituala, obreda i običaja. Osobe s invaliditetom su osobe koje imaju dugotrajna tjelesna, mentalna, intelektualna ili osjetilna oštećenja te se svakodnevno susreću s brojnim životnim izazovima, kako oni tako i njihove obitelji. Teorija osnaživanja za njih je jako važna stoga ću u ovom radu prikazati u kojoj mjeri empirijska istaživanja ukazuju na duhovnost kao resurs osnaživanja kod osoba s invaliditetom i njihovih obitelji. U radu ću se osvrnutni i na kršćansku duhovnost koja se promatra kroz život vjernika. Izvori snage u kršćanskoj duhovnosti su spoznaja vrednota vjere, nade i ljubavi, molitva, Božja Riječ, pripadnost duhovnoj zajednici, sakramenti, euharistija i ispovijed, duhovno vodstvo, različita duhovna literatura, seminari, predavanja, hodočašća, zajedništvo kao sredstvo podrške, permanentna duhovna edukacija, obnavljanje duhovnosti i prakticiranje duhovnosti u obitelji. |
Abstract (english) | In this thesis, will be presented a theoretical overview of the similarities and differences between spirituality and religiosity and how they empower people with disabilities and their families. Spirituality in a broader sense can be defined as a sign of the spiritual dimension of human, in contrast to his physical and mental dimension, while in the narrower sense it is an activity that develops the spiritual ability of man. Religiosity is experienced to connect with the transcendent, and involves performing certain rituals, rites, and customs. People with disabilities are people who have long-term physical, mental, intellectual or sensory impairments and face many life challenges on a daily basis, both they and their families. Empowerment theory is very important to them, so in this work I will show the extent to which empirical research points to spirituality as a resource for empowerment in people with disabilities and their families. Also I will refer to Christian spirituality, which is observed through the lives of believers. Sources of strength in Christian spirituality are knowledge of the values of faith, hope and love, prayer, God's Word, belonging to the spiritual community, sacraments, Eucharist and confession, spiritual guidance, various spiritual literature, seminars, lectures, pilgrimages, communion as a means of support, permanent spiritual education, restoring spirituality and practicing spirituality in the family |