Abstract | Javna uprava redovito se ističe, čak i kod ekonomski najrazvijenijih zemalja, kao područje kod kojeg su moguća znatna poboljšanja. Javna uprava stoga je prepoznata kao jedno od strateški važnih područja. Cilj ovog rada je objasniti na koji se način odvija strateško planiranje na razini države, zbog čega je ono važno pri čemu ćemo spomenuti Zakon o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem koji predstavlja jedan nov početak u izradi i donošenju strateških dokumenata. Nadalje će se objasniti reforme javne uprave koje su se kretale kroz fazu uspostave odnosno tranzicije, konsolidacije do modernizacije i europeizacije koje su se odvijale u Hrvatskoj i Sloveniji, dakako u različitim razdobljima, koji su bili prioriteti tih ključnih reformi i na koji su se način odrazile na današnje reforme, odnosno strateške dokumente. Dalje slijedi usporedba dviju susjednih zemalja, Hrvatske i Slovenije, zbog čega je izabrana upravo Slovenija za usporedbu, kako možemo učiti iz iskustva bliske zemlje. Kako bi bolje i detaljnije objasnili strateško planiranje, razradit će se Strategije razvoja javne uprave Hrvatske i Slovenije, njihove sličnosti i različitosti, Strategije koje su prethodile i predstavljale osnovu za daljnji razvoj, kakav su ishod imale, pozitivne i negativne posljedice te na kraju sam zaključak o tome iz kojih iskustava u razvoju Slovenije može naučiti Hrvatska, ali i kako pored iskustava drugih, možemo učiti na svojem iskustvu koje je u odsustvu. |