Abstract | Osnovna škola je javna ustanova koja djelatnost osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja obavlja kao javnu službu, a spada u vrstu negospodarskih javnih službi, zato što ne ostvaruju dobit pružanjem svojih usluga. Tajnik osnovne škole je osoba koja obavlja normativno-pravne, kadrovske, opće i administrativno-analitičke te ostale poslove. Postoji nekoliko pravnih propisa kojima se nastoji regulirati položaj i ulogu tajnika u osnovnim školama, a to su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, Zakon o plaćama u javnim službama, Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama, Kolektivni ugovor za zaposlenike u osnovnim školama te Pravilnikom o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u osnovnoj školi. U sklopu završnog rada provedeno je istraživanje putem anketnog upitnika koje se može shvatiti kao ex post evaluacija navedenih propisa. Ispitanici anketnog upitnika su tajnici osnovnih škola, a pitanja na koja su odgovarali podijeljena su u cjeline koje se odnose na opće informacije, uvjete zapošljavanja, materijalne uvjete rada, odnos prema poslu, samostalnost u radu te generalno mišljenje o ulozi tajnika u osnovnim školama. Postavljene su hipoteze koje su na temelju rezultata istraživanja testirane te je donesen zaključak. Ispitanici su zajednička mišljenja da je tajnik jedan od stupova funkcioniranja školske ustanove i, uz ravnatelja i voditelja računovodstva, najvažnija karika u poslovanju škole. Okupljanjem pravnih propisa i analizom pravnih odredbi koje reguliraju položaj i ulogu tajnika školske ustanove, vidljivo je regulacija uska i površna. |