Abstract | U radu je prikazana provedba grupne supervizije za obiteljske medijatore koji rade u sustavu socijalne skrbi, a koja je organizirana tijekom i nakon edukacija u području obiteljske medijacije. Uvodno je opisan razvoj obiteljske medijacije u Hrvatskoj kao i određenja supervizijskih pojmova i oblika. Sumirani su i analizirani sadržaji i teme supervizijskog rada kroz pojedinačna supervizijska pitanja (osjećaji medijatora, radno mjesto, načela medijacije, uvjerenja i predrasude), stručna i edukativna pitanja značajna za sve supervizante (uloga medijatora, upotreba konkretnih vještina i intervencija, specifični oblici medijacije, provedba medijacije, posebne okolnosti, kompetencije za sudjelovanje u superviziji) te organizacijske teškoće provedbe medijacije (upućivanje u obiteljsku medijaciju, zakonodavni okvir i propisi i doživljaj nerazumijevanja). Prikazani su rezultati evaluacijskih anketa koje su primjenjene tijekom i nakon supervizije u kojima je sudjelovao 31 supervizant u prvom, odnosno 36 supervizanata u drugom supervizijskom ciklusu. Medijatori su bili vrlo zadovoljni supervizijskim iskustvom i ostvarenim pomakom u razvoju znanja i vještina te predlažu kontinuiranu supervizijsku podršku za obiteljske medijatore. U završnom dijelu rada razmotreni su specifični supervizijski izazovi, kao i sličnosti i razlike edukativne i metodske supervizije u ovom području rada s obiteljima te primjenjivost nekih elemenata modela naukovanja. U razvoju profesionalnih kompetencija obiteljskih medijatora potvrđena je vrijednost supervizijskog pristupa kao sastavnog dijela edukacije i rada u početnoj fazi primjene ove psihosocijalne intervencije, a koji može biti korišten i u drugim područjima usavršavanja stručnjaka. |
Abstract (english) | This paper presents implementation of group supervision for family mediators working in social welfare system, organized during and after educations in the area of family mediation. Evolution of family mediation in Croatia has been described in introduction, as well as definitions of supervision concepts and forms. Content and themes are summarised and analysed through individual supervision issues (mediatior's emotions, workplace, mediation principles, believes and prejudice), professional and educative issues relevant to all supervisees (the role of mediator, use of particular skills and interventions, specific forms of mediation, process of mediation, special circumstances, competencies for participation in supervision) and organisational difficulties in implementing mediation (referal to mediation, law framework and directives, experience of misunderstanding). The results of evaluation survey have been presented, which have been applied during and after supervision with 31 supervisee during the first and 36 supervisee during the second supervision cycle. Mediators were very satisfied with supervision experience and accomplished shift in development of knowledge and skills and therefore suggest continuous supervision support for family mediators. Finally, specific supervision challenges were cosidered as well as similarities and differences of educative and method supervision in this field of family work and aplicability of some elements of apprenticeship model. In evolution of professional competencies of family mediators the value of supervision approach have been emphasised as integral part of education process and in early phase of implemention of this psychosocial intervention, which can be applied in other fileds of professional development. |