Abstract | Pomorska plovidba djelatnost je kojom se ljudi bave vrlo dugo, preko pet tisuća godina, ona je vrlo rizična djelatnost koja je za sobom povlačila specifične i velike opasnosti. Ovaj rad bavi se istraživanjem pomorskih nesreća koje su nastale uslijed rizika pomorske plovidbe. U 20.st. dogodio se velik broj pomorskih nesreća koji je pokazao kako i unatoč današnjem napretku tehnologije, plovidba nije postala manje rizična djelatnost, već su se rizici samo promijenili. U prvom dijelu 20.st. česte su pomorske nesreće s velikim brojem ljudskih žrtava, najpoznatiji je Titanic, Dona Paz, Princess Mafalda i dr., stoga su donesene različite konvencije preventivnog karaktera, ali i one koje se primjenjuju kako bi se sanirala šteta nakon nastale nesreće. Zakonodavni rad na ovom polju bio je više nego aktivan te je većina konvencija revidirana više puta kako bi se prilagodila novonastalim uvjetima. Razvoj pomorske plovidbe i prijevoz nafte morem doveo je do nastanka posebne vrste opasnosti, onečišćenje morskog okoliša. Kako je čovjekov život nezamisliv bez naftnih derivata, ali i bez morskog ekosustava, zakonodavac je uložio velike napore kako bi se ta zaštita postigla na odgovarjućem nivou. Uzroci velikog broja pomorskih nesreća su ljudske greške, propusti u manevriranju plovilom, uporaba dužne pažnje i dr., stoga se rad na uspostavi djelotvornog sustava zaštite mora nastaviti, kako bismo osigurali zaštitu ljudskih života na moru i svijeta u kojem živimo. |