Abstract | U ovom završnom radu opisat će se postupak financiranja udruga od strane jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave iz javnih izvora (proračuna županija, gradova i općina). Prvi dio rada usmjeren je na samu definiciju udruga, normativni okvir za djelovanje udruga te važnost djelovanja udruga kao nevladinog sektora. Financiranje projekata i programa udruga veoma je važno za društvo i civilni sektor, udruge pružaju usluge za koje država nema resurse, najčešće uz manje troškove, jednaku kvalitetu, uključivanje volontera doprinose razvoju socijalnog kapitala. Djelovanje udruga doprinosi učinkovitijoj provedbi Vladinih strategija. Udruge se financiraju iz različitih izvora financiranja, osim proračuna županija, gradova i općina postoje tijela državne uprave, Javna poduzeća i fondovi te EU fondovi, svako financiranje temelji se na prethodno javno objavljenom javnom natječaju ili javnom pozivu. Postoje osnovni standardi financiranja programa i/ili projekata; osnovni standardi planiranja financiranja (utvrđivanje prioriteta za financiranje na godišnjoj razini, financiranje se provodi putem javnog natječaja ili javnog poziva, godišnji plan natječaja koji se javno objavljuje na internetskim stranicama, sadržaj javnog natječaja, vremensko trajanje natječaja, očekivani broj projekata te najniži i najviši iznos potpore, unaprijed utvrđeni postupci za sprečavanje sukoba interesa u provedbi natječaja. Osnovni standardi provedbe financiranja (natječaj provodi posebna ustrojstvena jedinica ili povjerenstvo, propisana natječajna dokumentacija, radionice za potencijalne prijavitelje, način prijave, provjera formalnih uvjeta i ocjenjivanje projektnih prijava, javna objava rezultata, pravo prigovora). Osnovni standardni praćenja i vrednovanja financiranja te izvještavanje (davatelj financijskih sredstava prati provedbu aktivnosti odobrenih programa i projekata, kao i namjensko trošenje financijskih sredstava od strane korisnika, davatelj financijskih sredstava ima obvezu Uredu za udruge podnositi godišnji izvještaj o dodijeljenim financijskim sredstvima iz javnih izvora). U drugom dijelu rada opisati ćemo sam postupak dodjele financijskih sredstava iz javnih izvora, odnosno provedbu postupka javnog natječaja. Budući da sam zaposlena u gradskoj upravi Grada Kutine u Upravnom odjelu za društvene djelatnosti, socijalnu skrb i civilno društvo i radim na poslovima financiranja udruga odnosno sudjelujem u postupku provedbe javnog natječaja za dodjelu financijskih sredstava udrugama, stekla sam teorijska i praktična znanja i upoznala zakonsku regulativu u skladu s time od bitnih propisa primijenila sam Zakon o udrugama (NN 74/14, NN 70/17, NN98/19), Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) i Zakon o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (NN 121/14). U zadnjem dijelu rada osvrt je na važnost uloge udruga u društvu. |
Abstract (english) | This final paper will describe the process of financing associations from external units of local and regional self-government from public sources (budgets of counties, cities and municipalities). The first part of the paper focuses on the very definition of an association or civil society organization (CSO), a normative framework for the operation of associations, and the importance of the operation of associations as a non-governmental sector. Funding for NGOs' projects and programs was extremely important for society and the civilian sector, NGOs provided services for which the state was not growing, and at lower costs, of equal quality, included volunteer contributions to the development of social capital. The action of the association contributed to the useful proven Government strategies. The associations are financed from various sources of funding, except for the budgets of counties, cities and municipalities of existing state administration bodies, Public Enterprises and EU funds, and any funding is based on a public call for tenders or a public call. There are basic financial program standards and / or projects; basic standards of financing planning (setting priorities for financing on an annual basis, financing is carried out through a public tender or a public invitation, an annual plan of competition that is published on the website, the publication is published on the website, the publication is published on the website, expected number projects and expected number of projects and the lowest and the highest amount The basic standards are proven for funding (tender for the implementation of a special unit or trust, prescribed tender documentation, workshop for potential applicants, method of application, verification of formal conditions and evaluation of project applications, public announcement of results, Basic standard reports and evaluation of financing and reporting (the financial provider monitors the proven activities of approved programs and projects, as well as the intended use of financial resources by the beneficiary, the financial institution The Regulation on Associations submits an annual report on allocated financial resources from public sources. In the second part of the paper we will describe the procedure of financial money from public sources, or public tenders will be proved. Being an employee of the City Administration of the City of Kutina in the Administrative Department for Social Activities, Social Welfare and Civil Society and working on participating financial associations, they have proven through public tenders for the grant of associations' funds, I have acquired theoretical and practical knowledge and In accordance with the time from the relevant regulations, the Law on the Association (Official Gazette 74/14; Official Gazette 70/17, Official Gazette 98/19), the Decree on the criteria, measurements and procedures for financing and contracting programs and projects of interest for the common good implemented by the associations (Official Gazette) 26/15) and the Law on Financial Management and Accounting of Nonprofit Organizations (OG 121/14). The last part of the paper focuses on the importance of the role of the association in society. |