Abstract | Sveprisutnost informacijske i komunikacijske tehnologije u stalnom je porastu, pa se i suvremeni sustav obrazovanja razlikuje od prijašnjih upravo po tome što se nastava provodi pomoću osobnih računala i Interneta. Pojava Interneta i multimedijskog softwarea koji se koristi na računalu, doprinose da nastava bude zanimljivija, da učenici i studenti lakše dođu do informacija koje su im potrebne u nastavi, što sve doprinosi kvalitetnijem svladavanju gradiva. U radu je prije svega analizirana spremnost Hrvatske za elektroničko obrazovanje: kakva je mrežna infrastruktura koja će omogućiti primjenu računala u nastavi, koliko se u Hrvatskoj koristi Internet, te kakvo je obrazovanje učenika za uporabu računala u nastavi. Počeci informatizacije u nastavi datiraju u Hrvatskoj još iz prošlog stoljeća, pa je zanimljivo analizirati kakva je informacijska struktura sustava obrazovanja u nas u sadašnje vrijeme. Pozornost je posvećena projektima koje je u tom cilju provela hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet, kao što su, primjerice: Net u školi, StuDOM, AAl@EduHr, e-Otoci i HUSO i dr. U okviru razmatranja o računalno-komunikacijskim resursima valjalo je započeti od IT infrastrukture kao neophodnog uvjeta za e-učenje, da bi poseban naglasak bio stavljen na videokonferencije, kao sustav povezivanja pojedinaca i skupina preko telekomunikacijskih mreža i video-tehnologije u jedinstvenu učionicu, čime se realizira učenje na daljinu. Nadalje, razmatrani su određeni programski resursi, kao što je CMS za škole, te sustavi Moodle, Merlin i Omega. Od informacijskih sustava opisan je informacijski sustav visokih učilišta ISVU, sustav ISSX, e-Matica, sustav prijava na visoka učilišta NISPVU i e-Dnevnik. Od informacijskih servisa koji su uspostavljeni u Hrvatskoj, spomenut će se: Portal Edu.hr, Portal o državnoj maturi, Portal za škole, te Nacionalni portal za učenje na daljinu „Nikola Tesla“. |
Abstract (english) | Presence of information and communication technologies is in constant growth so modern system of education differs from the past ones because nowdays education is carried out by personal computers and internet. Internet and multimedia software which is used on the computer makes classes more interesting, helps pupils to get easy information access which results in better understanding of the subject. In this study preparedness of Croatia for electronical education is examined: what is the network infrastructure which will enable the use of computers in teaching, how often internet is used in Croatia and what is the pupils knowledge in using computers in classes. Start of informatization in education dates from the past century so it is interesting to analyze what is today's information structure in education like. Attention is highlighted on the projects which were conducted by croatian academic and reaserch network CARNet, for example:Net in school, StuDOM, AAI@EduHr, e-Otoci, Huso etc. Taking into consideration computer-communication study started with IT infrastructure as an essential requirement for e-learning, so that videoconference could be highlighted, as a system of connecting individuals and groups through telecommunication networks and video technologies into one unified classroom which enables learning from a distance. Program resources have also been analyzed like CMS for schools, Moodle system, Merlin and Omega. Higher education institution system ISVU, system ISSX, e-Matica, system of application into higher education institutions NISPVU and e-Dnevnik have also been described. Other information servises will also be mentioned: portal Edu.hr, Portal o highschool final exam, Portal for schools and National portal for learning from distance "Nikola Tesla". |