Abstract | Autorica u radu obrađuje zaštitu prava potrošača kod ugovora o prodaji financijskih usluga na daljinu u Republici Hrvatskoj.
U prvom dijelu rada autorica definira pojmove potrošačkog ugovora na daljinu, potrošača, trgovca te dvojnu svrhu potrošačkog ugovora, koristeći ne samo zakonske definicije već i postojeću europsku i hrvatsku sudsku praksu. Isto tako, autorica definira pojam ugovora na daljinu, navodeći koje su ugovorne strane u tom odnosu, koji je predmet ugovora, njegov sadržaj i oblik te određuje što su sredstva daljinske komunikacije, navodeći pritom relevantne slučajeve iz prakse Suda Europske unije.
U drugom dijelu rada autorica pažnju posvećuje detaljnom prikazu ugovora o prodaji financijskih usluga na daljinu, polazeći od definicije samog ugovora, propisa koji uređuju financijske usluge, te analizirajući elemente ugovora kao što su predmet, sadržaj, način i oblik sklapanja ugovora o prodaji financijskih usluga na daljinu, obraćajući pažnju i na opće uvjete poslovanja kao bitan sastojak na koji se predmetni ugovori pozivaju.
Treći dio rada posvećen je osnovnim instrumentima zaštite potrošača kod financijskih ugovora na daljinu, te se obrađuje dužnost informiranja potrošača u predugovornoj i ugovornoj fazi, obavještavanje o načinu rješavanja eventualnih sporova proizašlih iz ugovora te analizira vrlo važan instrument zaštite potrošača u vidu prava na jednostrani raskid ugovora, navodeći u kojem se obliku mora koristiti te posljedice koje iz jednostranog raskida ugovora proizlaze. |
Abstract (english) | The author of the work deals with the protection of consumer rights in contracts for the sale of financial services in the Republic of Croatia.
In the first part, the author defines the terms of consumer contracts at a distance, the consumer, the merchant and the dual purpose of a consumer contract, using not only the legal definition already existing in European, but also in Croatian judicial practice. Also, the author defines the concept of distance contracts, stating the parties in this legal relation, which are the subjects of the contract, its content and form, and determines the means of distance communication, stating the relevant case law of the European Court.
In part two, the author draws attention to the details of the contract on the sale of financial services, starting from the definition of the contracts, regulations governing financial services, and analyzing the elements of the contract such as the subject, content, manner and form of contract for the sale of financial services at distance, paying special attention at the general trading conditions as an essential ingredient to which the contracts in question are refering to.
The third part is dedicated to the basic instruments of consumer protection in financial contracts at a distance and deals with the duty of informing the consumer in the pre-contractual and contractual stage, informing how to resolve any disputes arising from the contract, and analyzes a very important instrument of consumer protection in the form of the right to unilaterally terminate the contract , specifying in which form must be used and naming which consequences can arise from the unilateral termination of the contract . |