Abstract (croatian) | 22. ožujka 2006. godine Vlada Republike Hrvatske uputila je Hrvatskom saboru Prijedlog zakona o zdravstvenom osiguranju zaštite zdravlja na radu, navodeći „Ovim zakonskim prijedlogom usklađuje se zakonodavstvo Republike Hrvatske sa zakonodavstvom Europske unije....“. Ovo je zakonodavstvo Republike Hrvatske brojno i čine ga propisi svih klasifikacija (po donosiocima, sadržaju, prostornom i vremenskom važenju). To su propisi o radu, o zaštiti na radu, zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju i drugi. Hrvatski sabor donio je Zakon na sjednici 13. srpnja 2006., a stupio je na snagu 3. kolovoza 2006. (NN, 85/06.). Tema ovoga rada vezana je izravno za taj propis. No, u reformi zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja traže se novija rješenja (organizacijska, financijska, pravna i dr.). U tom smislu iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje izdvojio bi se poseban fond (sredstava, poslovi, kadrovi) zaštite na radu u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje zaštite zdravlja na radu. Analiziraju se rješenja de lege lata u propisima Republike Hrvatske i polemizira s ovima iz navedenog Zakona, te ona de lege ferenda. „Očekuje se da će provedba predloženih rješenja... rezultirati točnijim iskazivanjem ozljeda na radu i profesionalnih bolesti te s tim u vezi namjenskim trošenjem sredstava za zdravstveno osiguranje koje pokriva ovu vrstu rizika“. Međutim, samo te i takve promjene nisu veća garancija sigurnosti na radu i smanjivanja ozljeda na radu, profesionalnih bolesti i drugih bolesti u svezi s radom. Analiziraju se rješenja iz Zakona, s ozbiljnim primjedbama kojima se želi ukazati na brojne nedorečenosti i neizvjesnosti. Zbog toga se u radu nude i druga rješenja. |