Abstract | Komunalne djelatnosti se mogu definirati kao propisom posebno uređene djelatnosti (pretežno uslužnog karaktera) koje obavljaju ovlašteni subjekti, a kojima se kontinuirano zadovoljavaju potrebe životnog značenja za stanovništvo određenog područja. Komunalne djelatnosti se mogu obavljati izravno i neizravno, te ih mogu obavljati trgovačko društvo, javna ustanova, vlastiti pogon službe, pravna ili fizička osoba na temelju ugovora o koncesiji i pravna ili fizička osoba na temelju ugovora. U Republici Hrvatskoj razlikujemo komunalne djelatnosti kojima se osigurava održavanje komunalne infrastrukture (održavanje nerazvrstanih cesta, održavanje javnih zelenih površina, održavanje javne rasvjete itd.) i uslužne komunalne djelatnosti (usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama, komunalni linijski prijevoz putnika itd.). U svrhu financiranja komunalnih djelatnosti plaćaju se komunalne naknade koje plaćaju svi građani, te fizičke i pravne osobe. U završnom radu je provedeno istraživanje efikasnosti komunalnih djelatnosti u gradu Splitu. U svrhu istraživanja se koristio anketni upitnik putem kojega su ispitanici odgovarali na pitanja vezana uz vlastito zadovoljstvo komunalnim djelatnostima, i o efikasnosti i organiziranosti odabranih komunalnih djelatnostima, prema vlastitom mišljenju. |
Abstract (english) | Communal activities can be defined as a regulation of specially regulated activities (mostly of a service nature) performed by authorized entities, which continuously meet the needs of vital importance for the population of a certain area. Utilities can be performed directly and indirectly, and can be performed by a company, public institution, own service facility, legal or private person on the basis of a concession contract and a legal or private person on the basis of a contract. In the Republic of Croatia, we distinguish between communal activities that ensure the maintenance of communal infrastructure (maintenance of unclassified roads, maintenance of public green areas, maintenance of public lighting, etc.) and service communal activities (parking services in public areas and public garages, communal regular passenger transport, etc.). For the purpose of financing communal activities, communal fees are paid by all citizens, as well as private and legal persons. In the final paper, a study of the efficiency of communal activities in the city of Split was conducted. For the purpose of the research, a survey questionnaire was used through which the respondents answered questions related to their own satisfaction with communal activities, and about the efficiency and organization of selected communal activities, according to their own opinion. |