Abstract | Istraživanja je rezultiralo kompletnom monografijom Biance Pitzorno, suvremene talijanske spisateljice dječje književnosti. Analiza djela Pitzorno ističe i dokazuje važnost obraćanja ženskom dijelu dječje čitalačke publike, a jedna od posebnosti Pitzorno upravo je činjenica da su njeni glavni likovi isključivo djevojčice i žene. Kronološki, produkcija Pitzorno obuhvaća period od 1970. godine do danas. Romani Biance Pitzorno smještaju se među najznakovitije u talijanskoj dječijoj književnoj panorami, kao najopširnijoj narativnoj književnoj vrsti dječje književnosti, s izraženom tematskom i stilskom raznolikošću, te ženskim likovima kao glavnim nositeljima radnje.
Bianca Pitzorno naglasak stavlja na takozvanu "trasgresivnost" i "antipedagoški" element njenih najrecentnijih djela koja su posebno omiljena kod djece, a novost je upravo u književnom pristupu koji se razlikuje od tradicionalnog. Ona se nadahnjuje djevojčicama koje poznaje, o kojima pripovijeda, i kojima se direktno obraća, ali i čije je želje za ciljanom pričom literarno oblikovala, ne zaboravljajući pritom edukativni i moralni element ali oblikovan na način koji je djeci blizak, zanimljiv i najbitnije - zabavan.
U djelima Pitzorno fantastično izvire iz svakodnevnog, autorica stvara junakinje potpuno neočekivane i izgledom i sposobnostima, tj. talentima, koje koriste kako bi se oslobodile hegemonije svijeta odraslih. U autobiografskom romanu za djecu Pitzorno iznosi direktna i osobna iskustva, primjere i razmišljanja o specifičnosti i važnosti tog književnog žanra. Junakinje ovog pripovijednog modela nisu plod mašte već djevojčice i žene koje je poznavala. Roman Biance Pitzorno, u kontekstu historiografske metafikcije, kao da se kreće u dva pravca, s jedne strane potcrtava fikcijske mehanizme teksta, s druge se usredotočuje na suvremenu ženu (djevojčicu), dajući joj glas koji inače biva zaboravljen, ignoriran ili cenzuriran. U romanu Extraterrestre alla pari autorica se koristi fantastičnim kojim ukazuje na manjkavosti tradicionalnog odgoja ali i društva (stereotip rodnih uloga). Tematske preokupacije ove autorice su: smrt, razvod roditelja, pubertet, identitet, menstruacija, odnos sa siročetom, odnos djevojčice koja glumi u telenoveli sa stvarnim životom, povratak djetinjstvu i vrijednostima tog specifičnog životnog razdoblja.
Jezik ove autorice je razigran i u neprekidnoj transformaciji, što predstavlja kontinuirani izazov ne samo čitalačkoj publici, već i književnoj kritici.
|