Title Upravljanje marketingom u funkciji transformacije hrvatske vojske : doktorska disertacija
Author Marin Vrkić VIAF: 305654148
Mentor Bruno Grbac (mentor)
Committee member Ivan Mencer (predsjednik povjerenstva)
Committee member Bruno Grbac (član povjerenstva)
Committee member Dario Matika (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Economics and Business Rijeka
Defense date and country 2011-07-18, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Marketing
Universal decimal classification (UDC ) 355/359 - Military affairs. Art of war. Military science. Defence. Armed forces
Abstract Dinamičan razvoj marketinga i brzo širenje područja na koje se marketinški znanstvenici i
praktičari usredotočuju, ali prije svega i rast broja značajki vojnog proizvoda tj. širenje spektra
misija i zadaća vojske od isključivo obrane zemlje prema kreiranju, komuniciranju, isporuci i
razmjeni kompleksne ponude koji ima vrijednost za veliki broj interesno-utjecajnih skupina
nužno je utjecala na približavanje dvaju područja.
Primarna svrha i cilj znanstvenog rada je istražiti i analizirati sve aspekte formulacije i
implementacije marketinga u funkciji razvoja vojske sukladno postavljenim misijama i zadaćama,
te znanstveno utemeljeno utvrditi doprinos marketinških aktivnosti u transformaciji Hrvatske
vojske. Svrha vojske je prvenstveno efektivno, a onda i efikasno realizirati postavljene misije i
zadaće tj. isporučiti proizvod najviše kvalitete s raspoloživim resursima. Kako bi se ona ispunila
za vojni menadžment nužno je razviti zadovoljavajuće odnose s brojnim interesno-utjecajnim
skupinama pa je stoga predložen model međuodnosa upravljanja marketingom i vojne
transformacije čime je i potvrđena temeljna znanstvena hipoteza disertacije. Znanstveni doprinos
očituje se kroz sljedeće rezultate znanstvenih istraživanja koji su u potpori hipotezi: u utvrđivanju
čimbenika koji čine vojsku atraktivnim poslodavcem s obzirom da vojska izravno ili neizravno
zapošljava značajan broj populacije; u istraživanju aspekta mogućnosti primjene marketinških
aktivnosti u mirovnim operacijama koje se provode pod okriljem međunarodnih političko - vojnih
organizacija; u analizi mjesta i uloge vojske kao partnera i pružatelja usluga civilnom društvu, što
se očituje kroz pomoć civilnim vlastima, pomoć namjenskim službama u zaštiti i spašavanju
dobara, te izvršavanjem i ostalih nevojnih zadaća; u utvrđivanju uloge vojske u oblikovanju i
poticanju nacionalne strategije razvoja i to kao partnera poslovnim subjektima na nacionalnoj
razini; u analizi marketinških aktivnosti u potpori mjerama izgradnje sigurnosti i povjerenja; u
analizi interakcije između utvrđenih područja primjene marketinških aktivnosti u vojsci; te
konačno oblikovanjem modela te njegovom primjenom u predstojećim reformama Hrvatske
vojske, a sve u funkciji postizanja više razine kvalitete transformacije vojske u kontekstu
dugoročnih društvenih koristi.
Iz provedenih istraživanja vidljivo je kako implementiranjem marketinškog koncepta interesnoutjecajnih
skupina u proces transformacije vojske moguće je uspostaviti mrežu ciljanih odnosa s
relevantnim čimbenicima koji sudjeluju u razvoju vojske i društva te na taj način ostvariti
sinergijske efekte.
Abstract (english) Dynamic development of marketing and fast expansion of the area on which marketing
practitioners and scientists are focusing, but first of all growing number of the characteristics of
military product i.e. widening of the spectre of military missions and tasks from exclusively
defending the own country to creating, communicating, delivering, and exchanging complex
offerings that have value for large number of the stakeholders, has to made considerable impact
on convergence of two domains.
Main scope and aim of this scientific paper is to research and analyze all aspects of the
formulation and the implementation of marketing in function of military transformation in
accordance with assigned military missions and tasks, and besides, to scientifically confirm
contribution of marketing activities in military transformation. Primary scope of military is to
effectively and then efficiently realize assigned missions and tasks i.e. to deliver product of the
highest quality with available resources. In order to fulfil before mentioned, for military
management is necessary to develop satisfactory relationships with number of stakeholders. As a
consequence is proposed relational model of marketing management and military transformation
and in that manner is proved basic hypothesis of dissertation. Scientific contribution are
manifesting through following results in support of basic hypothesis: determination of factors
which are making military an attractive employer; in ascertaining the aspects of marketing
activities in international military operations maintained by military - political organizations; in
defining of the military as partner to civilian society especially in implementation of non-military
assignments; in establishing the role of the military in shaping and promoting of the national
development strategy as business partner on national level; in analysis of marketing activities in
support of measures for building security and trust; in analysis of interactions between determined
areas of marketing activities in military; and finally designing the model and his application in
imminent reforms of Croatian military and all because of the achievement of higher level of
quality in military transformation in context of long-term benefits for society.
From conducted researches, it is clear that through embedding of the stakeholder marketing
concept in process of military transformation is possible to establish a network of key
relationships with relevant factors which take part in military and society development and thus
achieve synergy effects.
Keywords
marketing
transformacija
hrvatska vojska
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:188:857710
Promotion 2012
Study programme Title: Economics and Business Economics Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija)
Catalog URL https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1121215005
Type of resource Text
Extent 241 str; 30 cm
File origin Born digital
Access conditions Closed access
Terms of use
Created on 2017-01-19 18:11:37