Abstract | Tema ovog završnog rada je: Konstrukcija i modeliranje ženskih haljina inspiriranih
japanskim modnim dizajnerima krajem 20. i početkom 21. stoljeća.
U početku ovog završnog rada, istražuje se što je zapravo silueta, što može
predstavljati i kakvu ona ulogu može imati kod predstavljanja ljudskog
tijela.Prikazana je silueta kroz različite uloge i koju zadaću ima kod prikaza vizualnog
identiteta u formi uniforme, odnosno vrste klasičnog prikaza; i individualnih
identiteta.
Izgled siluete je kroz ovaj rad prikazana do neklasičnih pomaka, odnosno silueta je
prikazana na način na koji nije prikazana u svakidašnjem smislu, te je istražen I
opisan način na koji su Japanski dizajneri krajem 20. i početkom 21. stoljeća se
“poigravali” i istraživali siluetu kroz različite konstrukcijske i “moulage” tehnike,
odnosno drapiranje do te mjere da je korištena primjenjena umjetnost.
Radi boljeg razumijevanja, prožimanja i utjecaja zapada na Japan i obrnuto, završni
rad sadrži i kratki povijesni pregled odijevanja u Japanu. Završni rad obrađuje radove
japanskih dizajnera s kraja 20. i početka 21. stoljeća te njihov utjecaj na modu.
Eksperimentarni dio, odnosno tehnički dio nastao je po uzoru poigravanja siluetom,
odnosno kombiniranjem jedne od klasičnih silueta (T, A, X, I) i metodama plisiranja.
Usporedno s japanskim dizajnerima krajem 20 i početkom 21.stoljeća, haljine vezane
uz temu su konstrukcijski izrađene, dok su kod japanskih dizajnera odjevni predmeti
vrlo često izrađeni metodama plisiranja ili drapiranja te često graničile između
“pret-a- porter-a” i “Haute Couture-a”, te samim pitanjem:” Što je moda?” |