Abstract | Čini mi se kao da su tekst Duet i uloge Sarahe Bernhardt i Eleonore Duse pronašle kolegicu Dinu Vojnović i mene. Mjesecima smo bile u potrazi za pravim, inspirativnim tekstom za diplomsku predstavu i onda je profesorica Vlasta Ramljak donijela Duet kao jedan od mogućih materijala za ispit iz govora. No nakon što smo ga pročitale, nije trebalo dugo da se odlučimo kako će upravo ovaj tekst biti naša zajednička diplomska predstava iz glume. Osim kolegice Dine Vojnović, u predstavi igra i kolega Nenad Pavlović, koji je vješto utjelovio sve muške likove, oživio teatar sjena i pomogao nam da glumački ansambl za ovu predstavu bude potpun. Kao mentorice u radu su nam neizmjerno puno pomogle, usmjeravale nas i mentorski vodile izv. prof. art. Maja Đurinović i izv. prof. art Vlasta Ramljak. Diplomska predstava izvedena je u 19.lipnja 2015. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. U ovom ću radu napraviti analizu rada na istoimenoj predstavi. Prvo ću govoriti o analizi teksta jer je ovaj proces rada i započeo „za stolom“, zatim ću prijeći na analizu lika, gdje ću pobliže predočiti lik koji igram: Sarah Bernhardt, veliku francusku glumicu i divu 19. stoljeća, a onda ću prijeći na analizu po scenama, gdje ću imenovati i opisati događaj, zatim radnju, te važna tehnička sredstva koja su mi bila od iznimnog značaja tijekom stvaranja uloge: glas i govor, pokret te osobito geste. U zadnjem poglavlju, prije zaključka, posebnu ću važnost dati gesti koja je neizbježna u izražaju Sarah Bernhardt i koja na neki način postaje Sarahin jedinstveni i prepoznatljivi potpis. Gesta dive, koju sam usvojila propuštajući je kroz instrument tijela, usmjerila je moj rad na ovoj predstavi i pomogla da usvojim lik koji igram i da se u novim kretnjama i držanju tijela osjećam prirodno i igrivo. |