Abstract | U ovom radu prikazano je istraživanje s romskim pomagačima o njihovoj svrsi u
školi.
U teorijskom dijelu rada najprije se govori općenito o Romima, tj. opisuje se njihovo
porijeklo te tijek seoba. U poglavlju o socijalnom ustroju bit će riječi o romskoj
obitelji, načinu života i zanimanjima Roma. Nešto više o glazbi, književnosti i
umjetnosti opisano je u poglavlju o romskoj kulturi, nakon čega se govori o jeziku i
religija Roma. Dolazak Roma u Hrvatsku i u Međimurje opisano je u osmom
poglavlju. Isto tako u radu su navedena prava romske djece što se tiče njihovog
odgoja i obrazovanja. Nadalje bit će riječi o tome kako su se stvari za romske
učenike odvijale u Međimurju od 1972. godine. Teorijski dio rada završava s
poglavljem o romskom pomagaču u kojem su pobliže opisani počeci rada romskih
pomagača te što se sve očekuje od njih.
U ovom radu prikazano je kvalitativno istraživanje koje se provodilo pomoću
polustrukturiranog intervjua. Sudjelovalo je 10 romskih pomagača s područja
Međimurja, od kojih su 3 ženske i 7 muških osoba . U praktičnom dijelu analizirani
su njihovi odgovori te na temelju toga doneseni zaključci o potrebitosti romskih
pomagača u školama. Naime, romski pomagači su velika pomoć u komunikaciji
između učenika i učitelja, posebno u prvom razredu. Isto tako poveznica su za bolju
suradnju između romske zajednice i škole. |
Abstract (english) | The research on Roma assistants and their purpose in schools has been presented in
this thesis.
In the theoretical part of the work, there are things about Roma people in general,
their origin and the course of their move around the world. In the part of social
system, there are examples on Roma families, their living habits and their jobs.
Furthermore, there is the part on Roma culture - music, literature and art. Next, there
is the part on Roma language and the religion. In the eighth part of the thesis , it is
described how Roma people arrived to Croatia and Međimurje. Also, all the rights
about Roma children's education, especially in Međimurje county from the 1972
forward, are explained in the work. The theoretical part of the thesis finishes with the
part about Roma assistant and his beginnings working at schools and what is
expected from him.
In the thesis, there has been conducted qualitatively research based on semistructural
interview with ten Roma assistant s from Međimurje, three women and seven men. In
the practical part, their answers have been analysed and therefore, the conclusions
about the very need of them have been made. Roma assistants are great help when it
comes to communication between the teachers and the students, especially in grade
1. Also, they are the connection with the Roma community and the schools their
children attend. |