Abstract | Tema ovog završnog rada je osobine darovite djece u predškolskoj ustanovi. Na početku rada opisuju se definicije darovitosti koje su naveli razni autori. Isto tako navode se različita shvaćanja darovitosti, od onih prvobitnih pa zatim redom kako su se razvijala sve do posljednje gdje se darovitom osobom smatra onu koja uz razvijene opće intelektualne sposobnosti ima razvijene i visoke sposobnosti za jedno specifično područje te da za to područje pokazuje izvanrednu motivaciju, predanost i posvećenost. Kako bi se darovitost mogla što bolje shvatiti na početku rada, također, se navode i opisuju osnovne sastavnice darovitosti, a to su sposobnosti, osobine ličnosti i kreativnost. Zatim se opisuju osobine darovitog djeteta. Jedna od bitnih stvari za odgojitelje koja se prvo opisuje odnosi se na prepoznavanje darovitog djetata u predškolskoj ustanovi. U tom dijelu navode se neke osobine djece prema kojima se oni mogu prepoznati. Kako bi odgojitelji na vrijeme prepoznali darovitost opisuju se koje su opasnosti od neprepoznavanja darovite djece. Ponekad odgojitelji rade pogreške kod prepoznavanja darovitosti a one se odnose na precjenjivanje ili podcjenjivanje nekih osobina djeteta, a odnose se na obiteljski status djetata, određena negativna ponašanja, znanja te tjelesni izgled djeteta. Kod pogrešaka često se znaju javiti i ponašanja koja su povezana s ADHD-om i odgojitelji često ne prepoznaju razlike između bistrog i darovitog djeteta. Stoga su te razlike navedene u radu. Nakon definicija darovitosti njezinih shvaćanja te opisivanje osobina darovite djece dolazi se do dijela gdje se u radu navodi kako u predškolskoj ustanovi raditi s darovitom djecom te na koje stvari treba obraćati pozornost. Na samom kraju dolazi se do konkretnog dijela gdje se opisuju i objašnjavaju ponašanja, znanja, i sposobnosti djeteta u 3 područja a to su: glazbeno, likovno i matematičko područje. |
Abstract (english) | The theme of this final work is the traits of gifted children in preschool. At the beginning of the work, the definitions of giftedness are described by various authors. It also mentions different understandings of giftedness, from the original ones, and subsequently to the latest, where the gifted person is considered to have developed abilities for a specific area alongside with developed general intellectual abilities, and shows remarkable motivation , devotion and dedication for that area. In order to better understand the giftedness at the beginning of the work, the basic elements of giftedness are also listed and described, which are abillities, personality traits and creativity, after which the characteristics of a gifted child are described. One of the essential things for the educators described first, relates to the recognition of a gifted child in a preschool institution. This section lists some of the characteristics of children that they can recognize. In order for the educators to recognize giftedness, the dangers of not recognizing gifted children are described. Sometimes the educators make mistakes in recognizing giftedness, which relate to the overestimation or underestimation of some of the child's characteristics, relating to the child's family status, certain negative behaviors, knowledge and the physical appearance of the child. ADHD is often associated with error, and educators often do not recognize the difference between a bright and gifted child. Therefore these differences are mentioned in the paper. After the definition of the giftedness, its perceptions and the description of the qualities of gifted children, there comes the part where in it is stated how to work with gifted children in pre-school institution, and to what specific things attention should be paid to. At the very end, there is a specific part where the behavior, knowledge and abilities of the child are described and explained in 3 areas: music, art and mathematics. |