Abstract | Na sve veći broj djece predškolskog uzrasta u sportskim klubovima I programima koji podržavaju I treniraju borilačke vještine utječu interesi roditelja, motivi trenera I pojedinih klubova u kojima se isti nalaze, mediji te srećom I interes same djece koji samostalno odluče nastaviti s radom u grupi u kojoj su isprobali određenu borilačku vještinu. Zbog brojnosti djece I specifičnosti njihova razvoja poželjno je da se u razmatranje o samom pristupu, organiziranju rada , planiranju I programiranju, upravljanju vremenom uključe stručnjaci koji svoj doprinos vrlo često realiziraju prema drugim dobnim skupinama. Iako brojna istraživanja pokazuju da se u specifičan sport dijete usmjerava tek nakon sedme godine života, trenutne promjene, odnosno brojnost djece predškolske dobi u sportu se ne smiju zanemariti. Dužnost svih pedagoških, zdravstevnih , socijalnih I psiholoških djelatnika jest stvoriti timove koji će utjecati I osigurati zdrav, prilagođen boravak u sportskoj aktivnosti te time posredno utjecati na kasniji zdraviji odnos prema životu. Dobrobit borilačkih vještina, njezine plemenite odgojne , tradicionalne , duhovne komponente djeluju kako I na djecu tako I na okolinu djeteta ali I na trenera koji ukoliko je zaista motiviran ispravnim vrijednostima, težeći napretku konstanto radi na svojim vještinama I ulogama te podiže standard u radu s djecom u tako osjetljivoj razvojnoj fazi života. Time motivira I usmjerava djecu istinskim vrijednostima, istovremno vrši kvalitetan utjecaj na djecu, unaprijeđuje vlastiti život ali i ostaje trajna relacija svakog svog učenika koji zbog dobro postavljenih osnova ostvaruje kvalitetniji, smisleniji život kao odrasla osoba vođen uspješno prenijetim načelima. |
Abstract (english) | The growing number of preschool children in sport’s clubs and programs that support and train martial arts are influenced by parents' interests, the motivations of coaches and individual clubs in which they are located, the media and, fortunately, interest of children who decide to continue working in a group in which have tried some martial arts skills. Due to the number of children and the specifics of their development, it is desirable that, in consideration of the approach itself, organization of work, planning and programming, time management involve experts who make their contribution very often to other age groups. Although numerous studies show that the specific sport of the child is directed only after the age of seven, the current changes, ie the number of preschool age children in sport, should not be neglected. The duty of all pedagogical, health, social and psychological workers is to create teams that will influence and provide a healthy, adapted stay in sports activities, thus indirectly affecting a healthier and later life-style relationship. The well-being of martial arts, its noble educational, traditional, spiritual components work both for the children and the environment of the child, but also for the coach who, if truly motivated by the right values, striving for progress constantly works on his skills and roles and raises the standard of working with children in such a sensitive stage of development. That way, he motivates and directs children to true values, simultaneously exerts a high impact on children, improves their own lives, but also maintains a lasting relationship between each and every student who, through well-established bases, achieves a more quality, smarter life as an adult, led by successfully transmitted principles |