Title Tradicionalni i suvremeni oblici pisane komunikacije između odgojitelja i roditelja
Author Ana Markovinović
Mentor Anka Jurčević Lozančić (mentor)
Committee member Anka Jurčević Lozančić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Edita Rogulj (član povjerenstva)
Committee member Sanja Basta (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education (Chair of Pedagogy and Didactics) Zagreb
Defense date and country 2019-09-20, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Komunikacija je jedna od temeljnih vještina koja nam omogućava zdravo funkcioniranje društva. Svaki pojedinac neprestano komunicira neverbalnim ili verbalnim putem, sa ciljem izražavanja vlastitih misli i stavova te primanjem određenih informacija iz okoline. Komunikacija je neophodna na svim područjima, a jedno od njih je zasigurno odgoj i obrazovanje. Obzirom da je u odgojno-obrazovnoj ustanovi polazište dijete, iznimno je bitno ostvariti kvalitetnu komunikaciju između roditelja i odgojitelja. Suvremeni tempo života zahtijeva brzinu i vremensku elastičnost, pa je pisana komunikacija sve učestalija. Oblici pisane komunikacije unutar odgojno-obrazovnih ustanova mijenjaju se samim nastajanjem i razvojem digitalnih tehnologija, pa se komunikacija postupno razvija iz jednostavnijih u složenije oblike. U dječjim vrtićima tradicionalnog tipa, koji su danas sve rjeđe prisutni, pisana se komunikacija javlja u nešto jednostavnijim oblicima. Najpoznatiji tradicionalni oblici pisane komunikacije najčešće nalikuju formi običnog pisanog pisma ili oglasnoj ploči. Zahvaljujući naglom razvoju digitalnih tehnologija, pisana je komunikacija sve učestalija i brže ostvariva. Suvremene digitalne tehnologije svojim korisnicima pružaju mogućnost za brzu i jednostavnu komunikaciju i suradnju, koju ostvaruju korištenjem elektroničke pošte, SMS poruka, društvenih mreža te raznim aplikacijama namijenjenih komunikaciji putem računala ili pametnih telefona. Naglasak ovoga rada je na pisanoj komunikaciji između odgojitelja i roditelja, odnosno na razvoju pisane komunikacije unutar dječjeg vrtića. U ovome radu ću navesti i opisati oblike pisane komunikacije koji naginju tradicionalnim načinima prenošenja informacija te suvremene oblike komunikacije čija je pojavnost sve češća. Provedbom upitnika među odgojiteljima prikupit će se informacije o njihovim stavovima prema prihvatljivosti određenih sadržaja, učestalosti i načinima ostvarivanja pisane komunikacije s roditeljima. Uz perspektivu odgojitelja, rad će se baviti i stavovima roditelja koji će svoja mišljenja također iznijeti kroz popunjavanje upitnika. Rezultati istraživanja pridonijeti će utvrđivanju stavova roditelja i odgojitelja o prednostima i nedostacima pisane komunikacije, načinima prakticiranja iste, kao i mišljenje o prihvatljivosti sadržaja i količini izdvojenog vremena za potrebe pisane komunikacije.
Abstract (english) Communication is one of the basic skills that enables a healthy functioning society. Each individual constantly communicates information in verbal or nonverbal ways, with the purpose of expressing their own thoughts and standpoints and receiving certain information from their environment. Communication is inevitable in all areas, especially in upbringing and education. When taken into consideration that the basis for every educational institution is the child itself, it is extremely important to establish good communication between parents and educators. The pace of modern life, seeks quickness and elasticity of time, therefore written communication is being used more often. Forms of written communication within educational institutions are changing accordant with the emergence and development of digital technologies, thus communication is gradually evolving from simpler to more complex forms. In traditional kindergartens, which are less and less present today, written communication appears in somewhat simpler forms. The best-known traditional forms of written communication usually resemble the form of a plain written letter or a bulletin board. Due to the rapid development of digital technologies, written communication is becoming more convenient and frequent. Modern digital technologies provides its users with the ability to quickly and easily communicate and collaborate via email, text messaging, social networks and various applications intended for communication through a personal computer or a smartphone. The emphasis of this paper is on written communication between educators and parents, i.e. on the development of written communication within kindergartens. Information about past and present ways of communication will be gathered through qualitative research that will involve conducting interviews with educators. In this paper, I will introduce and describe the forms of written communication that are leaning towards the traditional ways of passing on information and the contemporary forms of communication which are becoming a more common occurrence. Along with the educators' perspective, the paper will also deal with the parents' standpoints whose opinions will be questioned through a survey. The research results based on the survey will determine the parents' outlook on the advantages and disadvantages of written communication established with the educators, ways of practicing it, as well as their opinion on the acceptability of certain content in the form of a written message and on the time spent on it.
Keywords
digitalne tehnologije
informacije
istraživanje
suradnja
Keywords (english)
cooperation
digital tehnology
exploration
information
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:757105
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2019-10-02 09:37:30