Title Dobrobiti glazbe na cjelokupan razvoj djeteta rane i predškolske dobi
Title (english) Benefits of Music on all Aspects of Development of Preschool Children
Author Dora Šarić
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Committee member Igor Peteh (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tamara Jurkić-Sviben (član povjerenstva)
Committee member Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2019-09-20, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline FIELD OF ART Art of Music
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Glazba je oduvijek prisutna u životu čovjeka i kao takva se stalno mijenja i napreduje. Nekad su se plesovi koristili radi raznih obreda i vjerovanja da se određenim pokretima može prizvati kiša ili ugoditi bogovima. Nije bilo instrumenata niti učitelja pjevanja. I danas su svi elementi glazbe prisutni u svakodnevici, samo potpuno izmijenjeni. Radi toga je bitno da postoji netko tko će te promjene pratiti, istražiti i zabilježiti svoje viđenje. Brojni znanstvenici neprestano se bave istraživanjem glazbe i njenim doborobitima za čovjeka. Ovaj rad usmjeren je na dobrobiti glazbe u razvoju djeteta rane i predškolske dobi. Uz djetetov glazbeni razvoj u radu su prikazani različiti oblici provođenja glazbenih aktivnosti djece rane i predškolske dobi koje se provode u odgojno-obrazovnoj ustanovi. S obzirom da se glazbene aktivnosti provode u skladu s djetetovim razvojem, važno je da su glazbene i glazbeno-stvaralačke aktivnosti koje se aktivno provode u radu s djecom primjerene njihovoj dobi i njihovom razvoju. Uz glazbene aktivnosti koje su više reproduktivnog tipa, u radu su posebno opisani načini poticanja djetetovih glazbeno-stvaralačkih aktivnosti te njihov značaj u djetetovu cjelovitu razvoju. Centralni dio rada predstavlja doprinos glazbenih aktivnosti djetetovu cjelovitom razvoju, odnosno razvoju govornih mogućnosti, motoričkih sposobnosti, vještina socijalizacije te djetetov kognitivni i emotivni razvoj. Uz navedene dobrobiti i doprinos glazbenih aktivnosti u radu se ukazuje i na terapetusku moće glazbe putem muzikoterapije te BAPNE metode. Metodološki dio rada usmjeren je na snimku stanja u odgojno-obrazovnoj praksi, pa je u tu svrhu provedeno istraživanje među odgojiteljima koji djeluju u odgojno-obrazovnoj praksi. Ispitani su njihovi stavovi i mišljenja o dobrobitima glazbe na djetetov razvoj, učestalost provođenja glazbenih i glazbeno-stvaralačkih aktivnosti u odgojno-obrazovnoj praksi. Uz to je putem samoprocjene glazbenih kompetencija navedenih sudionika istraživanja istraženo koliko se oni osjećaju kompetentnima za provođenje glazbenih aktivnosti u svojoj odgojno-obrazovnoj praksi u radu s djecom rane i predškolske dobi. Rezultati istraživanja pokazuju da se odgojitelji osjećaju kompetentnima za provođenje glazbenih aktivnosti u svojoj odgojno-obrazovnoj praksi te da najčešće provode aktivnost Igre s pjevanjem. Također, rezultati ukazuju na to da ispitanici dijelom nisu upoznati sa svim glazbenim i glazbeno-stvaralačkim aktivnostima, ali su većinom svjesni dobrobiti koje glazba ima na cjelokupan razvoj djeteta rane i predškolske dobi.
Abstract (english) Music has always been a part of a mans' life and as such, it is constantly changing and evolving. A long time ago, dances were used in various rituals and because people believed they could summon rain or gain favor from Gods if they did certain moves. Back then, there were no instruments or music teachers. To this day, all of the elements of music are still very much a part of our everyday lives, only in a different way than before. That is why it is important to have someone who will track, explore and document these changes. Numerous scientists have devoted their professional lives to music and they proved it has amazing effects on us. This paper is concentrated on benefits of musical education in the development of preschool children. Other than that, the paper thouroughly showcases musical activities that can be done in a kindergarten. The central part of the paper gives the information about the benefits on certain parts of a child's developmet (their speech, motor skills, social skills and cognitive and emotional developmet). It also gives information about the therapeutic power of music using musical therapy and BAPNE method.The last chapter describes and analyzes the research that has been done specifically for this paper. Participants in the research were students from Faculty of Education in Zagreb and early childhood educators from around The Republic of Croatia. Results show that the participants are not fully aware of all the different kinds of musical activities, but feel competent in leading those kinds of activites in their practice.
Keywords
glazba
glazbene aktivnosti
odgojno-obrazovna praksa
dobrobiti glazbe
rani i predškolski odgoj i obrazovanje
razvoj djeteta
Keywords (english)
music
musical activities
early childhood education
music benefits
child development
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:872916
Study programme Title: Graduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2020-07-22 07:31:55