Abstract | S obzirom na školu i sredinu u kojoj poučavaju učitelji imaju različita
mišljenja o potrebi domaće zadaće. Većina učitelja u svijetu još uvijek učenicima
zadaje domaće zadaće, no neki uviđaju suvišnost i nedostatke istih i polako ih
ukidaju. Zbog aktualne dileme o potrebi domaće zadaće, nastala je želja za
ispitivanjem mišljenja i stavova budućih učitelja o tom pitanju. Cilj ovog istraživanja
bio je ispitati postoje li razlike u stavovima o domaćoj zadaći kod budućih učitelja s
obzirom na spol, godinu studija i prebivalište. U provedenom istraživanju
sudjelovalo je 146 studenata Učiteljskog fakulteta u Čakovcu koji su ispunjavali
anonimni upitnik.
Rezultati pokazuju da i ženski i muški budući učitelji, bez obzira na
prebivalište, smatraju da domaću zadaću ne treba ukinuti jer je u većini slučajeva
korisna, ali da je učenici rade pod prisilom. S obzirom na studijsku godinu budućih
učitelja, pokazalo se da budući učitelji 2., 3., 4. i 5. studijske godine smatraju da je
domaća zadaća uglavnom korisna, ali da se ona ipak radi pod prisilom. Razilaženje u
mišljenju dolazi kod pitanja ukidanja domaće zadaće, gdje budući učitelji 2., 3. i 4.
studijske godine smatraju da treba zadržati domaću zadaću, za razliku od budućih
učitelja 5. studijske godine koji su neodlučni treba li je zadržati ili ukinuti. U
rezultatima je vidljivo da se budući učitelji viših studijskih godina sve manje slažu da
treba zadržati domaću zadaću.
Reformom kurikuluma te nastavnog plana i programa, kao i poboljšanjem
financijskih uvjeta u školstvu, učitelji bi s učenicima stigli više napraviti za vrijeme
nastave. Preporuča se da učitelji učenicima ostave na izbor žele li i koliko će domaće
zadaće pisati izvan škole. |
Abstract (english) | With regard to the school and community they teach in, teachers have varied
opinions on the necessity of homework. Most teachers in the world still assign
homework to their pupils, while some teachers find that homework assignments are
superfluous and flawed, and are gradually phasing them out. Due to the topical issue
of the necessity of homework, there is a need to examine the opinions and attitudes
of pre-service teachers on that matter. The aim of this research was to investigate
whether there are differences in attitudes on homework in pre-service teachers with
regard to their sex, year of study and place of residence. 146 students at the Faculty
of Teacher Education in Čakovec participated in the research by completing an
anonymous survey.
The results show that both female and male pre-service teachers, regardless of
their place of residence, believe that homework should not be abolished since it is
useful in most cases, but that homework is mostly forced on pupils. With regard to
the year of study of the participating pre-service teachers, those in their second, third,
fourth and fifth year of study find that homework is generally useful, but that it is
mostly forced on pupils. There are diverging opinions on the matter of abolishing
homework, where pre-service teachers in their second, third and fourth year of study
believe that homework should be kept, unlike pre-service teachers in their fifth year
of study, who are still undecided whether to keep or abolish it. The results show that
the higher the year of study, the less inclined they are to keep homework.
With a reform of the curriculum and class syllabus, teacher could do more
work with their pupils in class. It is recommended that teachers present their pupils
with a choice of whether they want to do their homework after school and how much
of it they want to do. |