Title Koordinacija oko-ruka u predškolskoj dobi
Title (english) Eye-hand coordination in preschool age
Author Klara Komar
Mentor Marija Lorger (mentor)
Committee member Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Committee member Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Committee member Božica Vuić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2020-09-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Predškolsko razdoblje je jedno od najvažnijih razdoblja u djetetovom životu. Obilježeno je ubrzanim rastom, razvojem te usvajanjem znanja i vještina iz različitih područja. Upravo zbog toga je u ovom razdoblju izrazito važno uključivanje djece u kineziološke aktivnosti. One omogućavaju djetetu da kroz igru uvježbava različite prirodne oblike kretanja poput puzanja, provlačenja, vučenja i hodanja te motoričke sposobnosti, a jedna od njih je koordinacija. Koordinacija je urođena sposobnost upravljanja pokretima tijela koja se može usavršavati igrom u predškolskoj dobi. Nadalje, postoji nekoliko vrsta koordinacije. Bilateralna koordinacija omogućuje usklađeno korištenje lijeve i desne strane tijela prilikom hodanja, trčanja ili skakanja. Cilj ovog rada je detaljno opisati koordinaciju oko-ruka kao specifični oblik koordinacije koji se puno koristi u svakodnevnom životu pa na njen razvoj treba utjecati od najranijeg djetinjstva. Uz opisan razvoj ovog oblika koordinacije također će biti opisane igre i testovi koji se mogu koristiti u radu s djecom predškolske dobi. Koordinacija oko-ruka označava sposobnost izvođenja pokreta koji zahtijevaju usklađenost i istodobno korištenje ruku i informacija koje prima naš vizualni sustav. Razvija se od rođenja i usavršava se upravo tijekom predškolskog razdoblja djeteta te je zbog toga poticanje njenog razvoja ključno tijekom ovog razdoblja. Igra je najbolji način učenja djece jer omogućava jednostavno i zabavno svladavanje vještina potrebnih u svakodnevnom životu. Kako bi igre za poticanje koordinacije oko-ruka bile primjerene dobi potrebno je poznavati razvojne karakteristike i mogućnosti predškolske djece. Koordinacija oko-ruka potrebna je za kineziološke aktivnosti poput bacanja i hvatanja loptice, prenošenja predmeta, rukovanja rekvizitima, ali i za svakodnevne radnje poput nizanja perlica, pisanja, crtanja i igranja društvenih igara. Testovima za procjenu koordinacije oko-ruka može se procijeniti koliko su sadržaji pojedinih igara utjecali na poboljšanje ove sposobnosti kod djece.
Abstract (english) The preschool period is one of the most important periods in a child’s life. It is marked by accelerated growth, development and the acquisition of knowledge and skills from various fields. That is why the involvement of children in kinesiological activities is extremely important in this period. They allow the child to practice various natural forms of movement through play, such as crawling, pulling and walking, and also motor skills, one of them is coordination. Coordination is an innate ability to control body movements that can be perfected through play in preschool. Furthermore, there are several types of coordination. Bilateral coordination allows the coordinated use of the left and right sides of the body when walking, running or jumping. The aim of this paper is to describe in detail eye-hand coordination as a specific form of coordination that is widely used in everyday life, so its development should be influenced from the earliest childhood. In addition to the described development of this form of coordination, games and tests that can be used in working with preschool children also will be described. Eye-hand coordination means the ability to perform movements that require alignment and at the same time use the hands and information received by our visual system. It develops from birth and improves during the preschool period of the child, and therefore encouraging its development is crucial during this period. Play is the best way for children to learn because it allows them to easily and fun master the skills needed in everyday life. In order for games to encourage eye-hand coordination to be age-appropriate, it is necessary to know the developmental characteristics and capabilities of preschool children. Eye-hand coordination is required for kinesiological activities such as throwing and catching a ball, carrying objects, handling props, but also for everyday activities such as stringing beads, writing, drawing and playing board games. Eye-hand coordination tests can assess the extent to which contents of individual games have influenced the improvement of this ability in children.
Keywords
dijete
fina motorika
motorička sposobnost
vrtićka dob
Keywords (english)
child
fine motor skills
kindergarten age
motor ability
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:239600
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2020-10-20 10:46:13