Abstract | U teorijskom djelu rada raspravljati će se o tome kako djeca mlađe, srednje i starije dobne skupine percipiraju prostor, te kako isti prikazuju u crtežu. Djeca prostor doživljavaju i prikazuju u svakoj dobi različito. Djeca mlađe dobi razbacuju simbole po papiru, oko pete godine javlja se transparentni prikaz i emocionalna proporcija, likove prikazuju na liniju tla koju smještaju na donji rub papira dok je predškolska i rana školska dob obilježena fazom „intelektualnog realizma“ u kojoj dijete crta ono što o predmetima i prostoru zna, te se pojavljuju određeni prikazi tipični za ovu fazu kao što su: emotivna perspektiva, vertikalna perspektiva, obrnuta perspektiva, rasklapanje oblika i poliperspektiva. Rad se sastoji i od praktičnog djela koji smo proveli u DV „Maksimir“ u Zagrebu. Izveli smo po jednu likovnu aktivnost u području crtanja u mlađoj i srednjoj skupini i dvije u starijoj skupini. Cilj nam je bio istražiti kako djeca uočavaju, otkrivaju, spoznaju prostor i kako ga prikazuju crtežom. |
Abstract (english) | In the theoretical part of this work, it will be disscussed how children from younger, middle and older age group perceive the space and how they display it in drawing. Children perceive and display space differently in each age group. Children from younger age group toss symbols on paper. Around the age of five occurs the transparent display and emotional proportion, they display the characters on the line of floor, which they situate on the bottom edge of the paper, while preschool and the eary school age is defined by the phase of „intellectual realism“, where they draw what they know about items and space, and certain displays are appearing that are typical for this phase, such as: emotional perspective, vertical perspective, reverse perspective, dismantling the shapes and polyperspective. This work also contains a practical part which we concuted in a kindergarten „Maksimir“ in Zagreb. In the younger and middle age group we didi one art activity, in the domain of drawing, and two activities in the odler age group. Our goal was to see how children notice, discover, comprehend space, and how they display it with drawing. |